خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای:

آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای سراسر کشور به توسعه یافتگی قابل توجهی دست یافته‌اند

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای گفت: سیرتحولی که برای مجموعه آموزشی فنی وحرفه‌ای ترسیم کرده‌ایم در چند بازده زمانی انجام خواهد پذیرفت، که فرهنگ اصلی‌ترین موئلفه این توسعه است زیرا در سایه توسعه فرهنگی می‌توان به پیشرفت متوازن در کشور دست یافت.

به گزارش ایلنا از ارومیه، در این مراسم، مسعود شفیعی در آئین افتتاحیه جشنواره فرهنگی وهنری دانشجویان فنی وحرفه‌ای در سخنان با تاکید برتقاضا محوز بودن دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر دانشگاه و آموزشکده‌های فنی وحرفه‌ای سراسر کشور به توسعه یافتگی قابل توجهی دست یافته‌اند و دانشگاه فنی وحرفه‌ای در خوشبختانه امروزه به یک دانشگاه تقاضا محور و دارای بارعلمی بسیاری زیادی تبدیل شده است.

وی افزود: اعتقادی که مجموعه همکاران فنی وحرفه‌ای دارند تربیت نیروهای با پتانسیل عظیم علمی برای ورود به بازار کار است، اگر بخواهیم رفاه بهتری در امر دانشجویان داشته باشیم باید تلاش‌های بیشتری در بالار بردن رتبه‌های دانشگاهی و ارائه مقالات علمی و تبدیل دانایی به دارایی کشور در شاهراه توسعه و پیشرفت سوق دهیم.

پوراسد رئیس آموزشکده قاضی طباطبایی ارومیه در این مراسم طی سخنان خود فعالیت قرآنی وفرهنگی دانشگاه‌های فنی وحرفه‌ای را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این جشنواره فرهنگی با برجستگی بخش قرآنی آن برپا می‌شود چرا که معتقدیم آذربایجان غربی به دلیل برخورداری از چهره‌های ملی و جهانی در حوزه قرآن کریم به یک قطب در این زمینه تبدیل شده بنابراین دیگر رویدادهای فرهنگی نیز باید با محوریت فعالیت‌های قرآنی انجام شود.

وی با اشاره به برنامه بازدید شرکت کنندگان از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه گفت: تلاش می‌کنیم در قالب این برنامه و با انتقال وضعیت بحرانی و زیست محیطی این پارک ملی همه دانشجویان را در بازگشت از مسابقات به سفیر دریاچه ارومیه در شهرهای خود تبدیل کنیم تا عمق فاجعه موجود در منطقه ما به خوبی برای افکار عمومی اطلاع رسانی شود.

رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه گفت: در این جشنواره ۴۵۰ دانشجو از سراسر کشور که با محوریت قرآنی برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند و حدود ۳۰ نفر از شرکت کنندگان نیز از دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای شهید قاضی طباطبایی ارومیه هستند.

کد خبر : ۴۰۴۴۰۶