خبرگزاری کار ایران

همزمان با اغاز هفته دولت؛

افتتاح دو طرح بهداشتی درمانی در بوکان

مرکز خدمات جامع سلامت شهدا و پایگاه فوریت‌های پزشکی 115 امیرآباد بوکان به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان؛ به مناسبت هفته دولت مرکز خدمات جامع سلامت شهدا و پایگاه فوریت‌های پزشکی 115 امیرآباد این شهرستان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمد مقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در آیین افتتاح این طرح‌ها به خبرنگار ایلنا گفت: ضرورت توسعه مرکز بهداشتی درمانی شماره 8 (مرکز خدمات جامع شهدا) با توجه به احداث آپارتمان‌های مسکن مهر و افزایش جمعیت تحت پوشش از سال 1394 با مشارکت خیرین عرصه سلامت آغاز شد.

وی افزود: با افتتاح این مرکز  جمعیت 26 هزار نفری منطقه تحت پوشش خدمات بهداشتی درمانی قرار می‌گیرند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان افزود: توسعه این مرکز از 240 متر به 600 متر مربع با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات حوزه سلامت شهرستان و 500 میلیون ریال از محل کمک‍‌های خیرین به انجام شد.

مقصدحق اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز، خدمات پزشک عمومی، ماما، کارشناسان بهداشت خانواده، بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌ها به 12 روستا با 800 خانوار در بخش روستایی و 5134 خانوار نیز در بخش شهری  ارائه خواهند داد.

وی به راه‌اندازی پایگاه فوریت‌های پزشکی 115 امیرآباد اشاره کرد گفت: به منظور تسریع در امداد رسانی به نیازمندان به خدمات فوریت‌های پزشکی 115، این مرکز در محل مرکز بهداشتی درمانی امیرآباد راه‌اندازی شده است تا در آینده در خصوص احداث ساختمان آن نیز اقدام شود.

مقصدحق خاطرنشان کرد: برای تجهیز این مرکز به آمبولانس و وسایل محل زیست پرسنل بیش از 2 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایلنا؛ دو طرح بهداشتی درمانی در اولین روز هفته دولت با حضور جمع کثیری از مسئولان شهرستان امروز 2 شهریور ماه 1395 افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر : ۴۰۳۶۱۸