خبرگزاری کار ایران

سرهنگ غنی‌زاده عنوان کرد:

29 واحد صنفی متخلف خرید و فروش اموال مسروقه پلمپ شده است

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۴۶۲

رئیس پلیس‌آگاهی آذربایجان‌غربی از پلمپ 29 واحد صنفی متخلف خرید و فروش اموال مسروقه در 4 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، سرهنگ سامان غنی‌زاده در نشستی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال در حوزه جرایم اقتصادی ۴۰ فقره پرونده زمین‌خواری در استان کشف که در این راستا ۴۵ هکتار از اراضی ملی و دولتی شامل ۲۹ هکتار ملی و ۱۶ هکتار دولتی به ارزش ۳۸۳ میلیارد ریال خلع شده است.

 رئیس پلیس آگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در 4 ماهه  نخست سال‌جاری  طی عملیاتی یک‌هزار و ۲۴۱ کالای قاچاق کشف شده که این میزان نسبت به سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته که منجر به دستگیری ۸۱۶ قاچاقچی شده که ۴۲ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته است.

وی افزود: ۵۴۰ هزار و ۵۰۶ پاکت انواع سیگارت، ۸۰ هزار و ۹۰۵ ثوب انواع البسه، ۳۵ هزار قلم انواع لوازم بهداشتی و آرایشی، یک‌هزار و ۱۳۴ دستگاه انواع گوشی تلفن‌همراه، ۱۰ تن چای خارجی و حدود ۴۵ تن برنج خارجی اموال مسروقه را شامل می‌شوند که ارزش ریالی این اموال بالغ بر ۱۲۹ میلیارد و ۳۲۴ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ غنی‌زاده اظهار داشت: در 4 ماهه نخست سال‌جاری در حوزه قتل کشف ۱۰۷ درصدی و حوزه آدم‌‌ربایی کشف ۱۰۰ درصدی داشتیم که به انگیزه‌های قتل می‌توان ظن و شک و تردید۴۴ درصد، اختلافات خانوادگی ۱۹ درصد، اختلاف حساب ۱۵ درصد و نزاع و درگیری ۳.۵ درصد بوده اشاره کرد.

رئیس پلیس‌آگاهی آذربایجان‌غربی همچنین به نقش سواد در شخصیت سارقان اشاره کرد و افزود: سارقان بی‌سواد ۱۳ درصد،  دیپلم ۸۶ درصد و یک درصد بالای دیپلم هستند که بیانگر این موضوع است که افزایش سطح سواد می‌تواند در کاهش این جرایم نقش داشته باشد و میانگین سنی سارقان بین 20 تا 30 سال است  که اغلب قشر جویای کار و اشتغال را شامل می شود.

سرهنگ غنی‌زاده خاطرنشان کرد: ۲۹واحد صنفی متخلف خرید و فروش اموال مسروقه در راستای حذف منافع جرم پلمب شده و همچنین پیش از راه‌اندازی قرارگاه مبارزه سرقت، از لحاظ تعداد فراوانی وقوع سرقت این استان رتبه۱۳ کشور را داشت پس از راه‌اندازی قرارگاه در حال حاضر استان به رتبه ۱۸ کشور از لحاظ تعداد فراوانی وقوع سرقت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز