خبرگزاری کار ایران

علی اکبری در گفت‌وگو با ایلنا:

32 جواز تاسیس صنعتی در آذربایجان غربی صادر شد

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: 32 جواز تاسیس صنعتی با اشتغالزایی 597 نفر در تیر ماه امسال در آذربایجان غربی صادر شد.

معصوم علی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومبه، با اشاره به اقدامات این معاونت در تیر ماه امسال اظهار کرد: در بخش صنعت، 32 فقره جواز تاسیس با برآورد سرمایه‌گذاری سه هزار و 402 میلیارد ریال و اشتغالزائی 597 نفر صادر شد.

وی افزود: علاوه بر آن، شش فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری 108 میلیارد ریال با اشتغال 104 نفر، پنج فقره جواز طرح توسعه با سرمایه‌گذاری 101 میلیارد ریال و با اشتغال 97 نفر و نیز پنج فقره بهره‌برداری توسعه با سرمایه‌گذاری 19 میلیارد ریال و اشتغال 31 نفر در استان صادر شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: در ماه گذشته سه جلسه کمیته کارشناسی کمیسیون امنیت کارگری به منظور بررسی مشکلات پنج واحد تشکیل شد.

علی اکبری از بازدید از تعداد 153 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و گفت: این کار در راستای اجرای طرح پالایش و شناسایی و فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال انجام شد.

وی بیان کرد: در ماه گذشته با توجه به دستورالعمل ابلاغی، تعداد 304 واحد متقاضی تسهیلات ثبت نام و پیرو مصوبات خروجی کمیته بررسی و کارگروه استانی، تعداد 162 واحد با اعتبار دو هزار و 853 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شدند.

به گفته علی اکبری، بازدید از شرکت های آسانسوری به منظور رعایت اصول استاندارد، افزایش ایمنی و نظارت آسانسورهای نصب شده به تعداد 30 شرکت و صدور یک پروانه، پنج فقره جواز و سه پروانه واحد فنی مهندسی در این بازه زمانی صورت گرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی از بررسی و تایید 73 فقره درخواست سوخت مصرفی واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی در بازه زمانی تیر ماه در استان خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه، تایید سوخت مصرفی نفت گاز 631 هزار لیتر و نفت کوره سه میلیون و 536 هزار لیتر انجام شد.

وی گفت: در ماه گذشته اطلاع رسانی به تشکل های صنعتی و تولیدی در خصوص ابلاغ دستورالعمل تامین مالی بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات در سامانه بهین یاب و طرح مشکلات در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید انجام شد.

علی اکبری اظهار کرد: از سوی دیگر از ابتدای امسال، بررسی تسهیلات مالی رونق تولید در واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به تعداد 354 فقره صورت پذیرفت.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: در تیر ماه با توجه به دستورالعمل ابلاغی تعداد 50 طرح متقاضی تسهیلات ثبت نام و پیرو مصوبات خروجی کمیته بررسی و کارگروه استانی تعداد 19 طرح با اعتبار 491 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

کد خبر : ۳۹۹۷۱۴