خبرگزاری کار ایران

انوشه در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد:

واحدهای تولیدی احداث شده در نقده برای افتتاح در هفته دولت معرفی شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده گفت: سه واحد تولیدی احداث شده جهت افتتاح و آغاز به کار در هفته دولت در این شهرستان معرفی شدند.

قربان انوشه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در نقده با اشاره به عملکرد تیر ماه این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی و در بخش بازرگانی داخلی، پایش قیمت ها اعم از خوراکی، غیر خوراکی، کالاهای ضروری و روزمره به صورت مستمر و مداوم انجام و نتایج افزایش و کاهش آن به سازمان منعکس شد.

به گفته وی، در ماه گذشته جمع کل پروانه کسب صنفی صادره یک ساله، پنج ساله و تمدیدی 22 مورد و نیز تعداد پروانه های کسب صنفی که به دلایل رکود بازار، جابجایی و یا اتمام مهلت اعتبار، پروانه های آنها باطل شده 16 مورد بوده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده تصریح کرد: در تیر ماه، تعداد واحدهای شناسایی شده بدون پروانه کسب صنفی 10 مورد بوده که برای آنها اخطاریه های لازم صادر شده است.

انوشه تعداد بازرسی مشترک انجام شده ازکارگاه های قالیبافی با تامین اجتماعی را 44 مورد و تعداد قالیبافان لغو قرداد بیمه تامین اجتماعی را دو مورد عنوان کرد و گفت: متاسفانه هم اینک بسیاری از تولیدات قالیبافان که در طرح ها و اندازه های مختلف بوده پس از زحمات فراوان به دلیل رکود بازار و عدم خرید و فروش در دست آنان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد بازرسی انجام گرفته از واحد نان و آرد شهرستان نقده 192 مورد بوده است افزود:  تعداد پرونده های متشکله نیز 9 مورد و ارزش ریالی آن سه میلیون و 500 هزار ریال بوده است.

انوشه اظهار داشت: از سوی دیگر تعداد بازرسی انجام گرفته از واحدهای تولیدی و غیر صنفی این شهرستان 50 مورد بوده که از این تعداد دو مورد متخلف شناخته شده و ارزش ریالی تخلف آنها 37 میلیون و 500 هزار ریال بوده است.

به گفته رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نقده، بازدید مداوم از صنایع تولیدی و معادن موجود فعال شهرستان، معرفی پنج واحد تولیدی فعال جهت دریافت گواهی تحقیق و توسعه به اداره آموزش و تحقیق سازمان، معرفی سه واحد تولیدی احداث شده جهت افتتاح و آغاز به کار در هفته دولت، تایید سوخت واحدهای تولیدی و نیز شناسایی واحدهای صنعتی راکد از سایر اقدامات ماه گذشته بوده است.

کد خبر : ۳۹۹۱۳۱