خبرگزاری کار ایران

اسکندری در گفت وگو با ایلنا :

1379 واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی شناسایی شده است

رئیس‌سازمان‌صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی با اشاره به رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید، اظهار کرد: کارگروه رفع موانع تولید در آذربایجان غربی تشکیل شده و بر این اساس واحدهای مشکل‌دار به این کارگروه دعوت می‌شوند.

جعفر صادق اسکندری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با بیان این که 1379 واحد تولیدی راکد در آذربایجان غربی شناسایی شده است، گفت: این واحدها قابلیت احیا داشته و برای بررسی مشکلات‌شان به کارگروه رفع موانع تولید وارد شده بودند که از این میزان در سال گذشته 850 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی با رفع موانع تولید به چرخه تولید بازگشتند.

به گفته وی احیای این واحدها فرصت اشتغال زایی برای 16 هزار نفر را به وجود آورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام این که هم اینک 831 واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان وجود دارد که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، افزود: با شناسایی این واحدها درصدد رفع مشکلات آنها هستیم که در مرحله اول برای احیای 400 واحد مفادی از سوی این کارگروه تصویب شده و تاکنون 75 واحد آن به چرخه تولید برگشته است.

اسکندری با ذکر این که عمده مشکل این واحدهای تولیدی نبود سرمایه در گردش است، ادامه داد: برای رفع مشکل سرمایه درگردش، این واحدها به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند تا به وسیله دریافت تسهیلات مشکل آنها رفع شود.

وی با بیان این که این واحدها در زمینه صنعت و کشاورزی فعالیت دارند، اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه رفع موانع تولید استان به صورت جدی مورد توجه قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حوزه طرح‌های جهاد کشاورزی نیز 428 طرح و واحد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت به بانک‌های عامل معرفی شده و 330 طرح مورد تایید قرار گرفته و 236 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت، برای آنها مصوب شده است.   

اسکندری افزود: در مجموع تاکنون 630 واحد و طرح در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با 706 میلیارد تومان مصوب شده است.

کد خبر : ۳۸۷۴۲۱