خبرگزاری کار ایران

فرماندار تکاب خبر داد:

ارتباط شهرستان تکاب با استان زنجان 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود

فرماندار شهرستان تکاب گفت: با آسفالت و بهسازی یک رشته راه روستایی، ارتباط این شهرستان با استان زنجان 30 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، ایرج ثقفی در جریان بازدید از طرح های آسفالت جاده‌های روستایی این شهرستان اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی و آسفالت جاده روستایی اغولبیک - بابانظر - قراولخانه آغاز شده که با تکمیل و بهره برداری از آن ارتباط تکاب با شهرستان دندی در استان زنجان 30 کیلومتر کوتاه‌تر خواهد شد.

وی گفت: این جاده روستایی در 2 قطعه 10 و 12 کیلومتری و با مشارکت اداره راه و شهرسازی شهرستان تکاب و بنیاد برکت آسفالت و بهسازی می شود.

ثقفی افزود: برای اجرای این پروژه راه روستایی اعتبار اولیه به میزان 14 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

فرماندار شهرستان تکاب اظهار کرد: با آسفالت و بهسازی این جاده روستایی، تردد بین شهرهای تکاب در استان آذربایجان غربی و دندی در استان زنجان تسهیل شده و مردم تکاب می توانند در زمان کمتری به شهر زنجان عزیمت کنند.

ثقفی ادامه داد: با آسفالت جاده روستایی اغولبیک - بابانظر - قراولخانه، 21 روستای منطقه با جمعیتی بالغ بر 6 هزار نفر از راه دسترسی مناسب بهره مند خواهند شد.

وی گفت: این راه روستایی موجب کوتاه شدن راه دسترسی از شهر تکاب به مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان نیز می شود.

ثقفی از آسفالت ریزی بیش از 160 کیلومتر راه روستایی در سالجاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این حجم از آسفالت راه های روستایی در تکاب از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بی سابقه بوده است.

کد خبر : ۳۸۴۶۹۴