خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت بیش از 9 هزار تن عسل در چالدران

مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت: پیش بینی می‌شود بیش از 9 هزار تن عسل در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چالدران، رمضان اکبری آذر امروز در جمع خبرنگاران به هنگام استقرار یکی از زنبورداران شهرستان خوی در ییلاق‌های شهرستان چالدران اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل تابستان با هدف تولید عسل مرغوب، زنبورداران مناطق شمالی استان آذربایجان غربی، کوچ خود را به مناطق ییلاقی چالدران آغاز می کنند و در طول 10 روز به صورت کامل در این مناطق مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه امسال 54 زنبوردار مهاجر با 29 هزار کلنی در ییلاق‌های این شهرستان مستقر خواهند شد، بیان کرد: علاوه بر زنبورداران مهاجر، 48 زنبوردار بومی این شهرستان نیز با هشت هزار و 500 کلنی در ییلاق‌های چالدران مستقر هستند.

اکبری آذر گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به شرایط بسیار خوب آب و هوایی منطقه و بارندگی‌های مناسب بهاری، بیش از 9 هزار و 500 تن عسل از زنبورستان های این شهرستان برداشت شود.

وی ادامه داد: شهرستان چالدران با داشتن 145 هزار هکتار مراتع سرسبز و وجود انواع گلهای شهدزا به عنوان یکی از مهمترین قطب های تولید عسل در استان آذربایجان غربی به شمار می رود.

اکبری آذر خاطر نشان کرد: امسال حضور زنبورداران در مناطق ییلاقی شهرستان چالدران در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل 15 درصد افزایش دارد.

کد خبر : ۳۸۳۸۳۴