خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولان گشایش یافت؛

فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه گشایش یافت

فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه (مسیر تندرستی) در ارومیه به طول 8 کیلومتر و شامل 7 ایستگاه و با اعتبار 25 میلیارد ریال گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، سیروس ذاتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار ارومیه در آیین افتتاح طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه ارومیه با بیان اینکه در راستای تحقق  افق 1404 شهر ارومیه یعنی شهری سالم وارد فاز مطالعاتی و اجرایی شد، تاکید کرد: الگوی این طرح برگرفته از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیاست که به همت مشاوران فنی و کارشناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است.

وی با اعلام اینکه طرح اشتراک هوشمند دوچرخه در دو فاز برای اولین بار در کشور، در سطح شهر ارومیه  به مرحله اجرا درآمد، افزود: فاز اول شامل مسیر تندرستی (داخل پارک‌ها) است و فاز دوم نیز شامل مسیرهای شورا –حسنی- ارتش – میدان انقلاب و تقاطع غیرهمسطح مدرس برای کاهش ترافیک در داخل شهر اجرا می شود.

ذاتی هزینه اجرای فاز اول طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه را 25میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: فاز اول شامل 7 ایستگاه به  طول 8 کیلومتر به ترتیب سه ایستگاه از میدان امامت تا نبوت و مابقی مسیر تقاطع غیر هم سطح میثم تا آذربایجان است.

  وی با بیان این که دوچرخه‌های سیستم هوشمند دوچرخه کاملا استاندارد است، تاکید کرد: این دوچرخه‌ها دارای تک الکترونیک، تیوبلس(پنچر نشدن)، قابلیت تنظیم صندلی دوچرخه‌ها و سبد خرید است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارومیه با تاکید بر اینکه در حال حاضر طرح سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه به یک برند در شهر ارومیه تبدیل شده است،  گفت: با آغاز عملیات اجرایی این پروژه  بسیاری از شهرداران شهر های کشور خواستار استفاده از ایده های کارشناسان بومی برای اجرای طرح دوچرخه در شهرشان هستند.

در ادامه عباس حسن‌خانی، فرماندار ارومیه با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری ارومیه به پروژه‌های شهری تنها یک نگاه عمرانی  نیست، گفت: نگاه مدیریت شهری ارومیه به پروژه‌های شهری یک نگاه فرهنگی است.

وی با اشاره به سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه که برای اولین بار در سطح شهر ارومیه اجرا می شود، بیان کرد: این طرح باعث افزایش شور و نشاط اجتماعی و کاهش ترافیک و آلودگی در سطح شهر  ارومیه می شود.

کد خبر : ۳۸۳۱۶۳