خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی:

62 درصد از معتادان کل کشور متأهل هستند

فرماندار شهرستان خوی گفت: 62 درصد از معتادان کل کشور متأهل هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوی، حسین سیوانی اصل در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوی که برگزار شد با ارائه آمارها و گزارشاتی از وضعیت اعتیاد در کشور اظهار داشت: تعداد یک و نیم میلیون معتاد ثبت شده در کشور وجود دارد که از این تعداد 90 درصد مرد و 10 درصد زن هستند.

وی افزود: 62 درصد از معتادین متأهل هستند و بیشترین شیوع اعتیاد در گروه سنی 30 الی 39 سال است.

سیوانی اصل افزود: طبق گزارش سال 2011 ، ایران در زمره مناطقی است که روند افزایش شیوع آلودگی با ویروس ایدز در بین مصرف کنندگان مواد مخدر تزریقی بسیار بالا است و بیش از 68 درصد مبتلایان به بیماری ایدز در کشور از طریق اعتیاد تزریقی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

فرماندار شهرستان خوی در ادامه، فرآیند منجر به اعتیاد را در مراحل گرایش به مصرف - مصرف آزمایشی – مصرف گاهگاهی – سوء مصرف – وابستگی واعتیاد خلاصه کرده و تصریح کرد: پیشگیری‌های لازم باید در هر یک از این مراحل انجام شود تا از حرکت فرد آلوده به مواد به مراحل بعدی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه روند مصرف مواد مخدر نسبت به گذشته تغییر پیدا کرده و متوسط سن مصرف کنندگان نسبت به سال‌های قبل پایین آمده تصریح کرد: الگوی مصرف، گروه‌های سنی و جنسیت در مصرف مواد مخدر در کشور تغییر پیدا کرده و همه اقشار جامعه در هرسنی و جنسیتی در معرض اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند .

سیوانی اصل با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و آگاه سازی در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر اظهار کرد: ائمه جماعات می‌توانند در راستای پیشگیری، درمان و کنترل مصرف مواد مخدر و نیز جذب مشارکت‌های مردمی از طریق آگاه سازی مردم در سخنرانی مراسم‌ها و منابر مساجد نقش بسیار مهمی ایفا کنند و در جهت اجتماعی کردن موضوع مواد مخدر در پیشگیری و کنترل آن تأثیر جدی داشته باشند.

فرماندار شهرستان خوی با اشاره به اهمیت جایگاه روحانیت بین مردم و فرصت مناسب در ماه مبارک رمضان خواستار کمک ائمه جماعات مساجد شهری و روستائی در جهت پیشگیری ، هشدار و آشنایی با آسیب‌های ناشی از مصرف مواد مخدر در سخنرانی‌های ماه مبارک رمضان شد.

کد خبر : ۳۸۲۱۰۴