خبرگزاری کار ایران

بخشایشی خبر داد:

تفاهم با شرکت آلمانی برای ساخت واحد تولید برق از زباله‌ها در ارومیه

نایب‌رئیس شورای‌شهر ارومیه گفت: با یک شرکت آلمانی برای تولید برق از زباله‌ها در ارومیه به تفاهم رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، حسین بخشایشی در جلسه شورای اسلامی شهر ارومیه که با حضور مدیرکل حفاظت از محیط زیست و شهردار ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امروزه زندگی انسان‌ها از هر سمتی تهدید شده که یکی از آن‌ها آلودگی هوا است که در این زمینه ارومیه 17 خرداد آلوده‌ترین و 18 خرداد دومین شهر آلوده ایران بعد از اهواز بود.

وی با تاکید بر ایجاد شهری سالم تصریح کرد: شهر ارومیه یکی از 6 شهر برتر ایران برای زندگی است اما به تدریج به سمت آلودگی پیش می‌رود که کانون بعضی از این آلودگی‌ها داخلی و بعضی نیز خارجی است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اهمیت حمل و نقل افزود: یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی‌های ارومیه خودروهای شخصی، ناوگان حمل‌ونقل شهری و سوخت نامطلوب است که 70 درصد آلودگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و باید برای مقابله با آن، با حفظ باغات و فضای سبز موجود، کمربند سبز اطراف شهر ایجاد شود.

بخشایشی با اشاره به مقوله تولید انرژی از زباله‌ها در ارومیه بیان کرد: مبحث استخراج انرژی از زباله‌ها سال‌ها پیش مطرح شده که در این زمینه با یک شرکت آلمانی قرارداد بسته شده و با ساخت واحد ذکر شده، مشکلات مربوطه نیز حل می‌شود.

کد خبر : ۳۸۰۱۵۰