خبرگزاری کار ایران

پریسا عابدپور:

مطالعات برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۹۲۱

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: امسال مطالعات برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی به طول 30 کیلومتر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، پریسا عابدپور با تاکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وجود معادن و منابع طبیعی است، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین محورها در بخش معدن سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز تولید است که از ضرورت‌های افزایش تولید ملی نیز به شمار می‌رود.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بنابراین در شرایط اقتصادی حاضر و با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین فرصت‌های مورد توجه، برنامه‌ریزی در بخش معدن و ظرفیت‌های بالقوه در داخل استان است.

وی افزود: در این رابطه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مذکور، نسبت به پیگیری اجرای پروژه‌های زیرساخت معادن در معادن بزرگ و مناطق معدنی اقدام کرده است.

عابدپور با اشاره به اینکه از جمله پروژه‌های ایجاد راه‌های ارتباطی انجام شده در معادن می‌توان به پروژه‌های احداث راه دسترسی به معادن تکاب، پیرانشهر و مهاباد در سال‌های گذشته اشاره کرد گفت: علاوه بر آن پروژه‌های در حال اجراء و عملیاتی در این زمینه شامل تکمیل راه دسترسی به معادن منطقه اوزون دره- گرده‌بردان مهاباد به طول تقریبی 10 کیلومتر با اعتبار 28 میلیارد و 783 میلیون و 147 هزار و 9 ریال بوده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی از آغاز عملیات اجرایی راه دسترسی به معادن منطقه ایواوغلی– سیه‌باز خوی به طول 23 کیلومتر با اعتبار 100 میلیارد و 122 میلیون و 30 هزار و 761 ریال خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر آن می‌توان به پروژه‌های زیرساختی مطالعاتی همانند مطالعات راه دسترسی به معادن شمال خوی- منطقه بادکی نیز اشاره کرد.

به گفته عابدپور، امسال مطالعات راه معادن شمال تکاب- منطقه بابانظر، خدمات مطالعات احداث راه دسترسی به معادن طلای زرشوران به طول تقریبی هفت کیلومتر با اعتبار 92 میلیارد و 907 میلیون و 112 هزار و 304 و مطالعات برق‌رسانی به معادن شهرستان خوی – منطقه دول کندی – بادکی به طول تقریبی 30 کیلومتر انجام می‌شود.

وی از اجرای طرح پهنه‌بندی در استان آذربایجان‌غربی خبر داد و افزود: در اجرای بخشنامه معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت در زمینه دستورالعمل فراخوان واگذاری پهنه های اکتشافی سطح استان به منظور معرفی مناطق مستعد معدنی، ساماندهی محدوده های معدنی و تسریع در توسعه اکتشاف و شناخت ذخایر معدنی مصوب شد که حداکثر 20 درصد از مساحت کل استان‌ها در قالب یک و یا دو پهنه که دارای ظرفیت بالقوه مواد معدنی مستعد فلززائی است به عنوان پهنه تعریف و بلوکه شود.

عابدپور گفت: در این رابطه معاونت معدنی استان با تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از کارشناسان زمین‌شناسی و با بهره گیری از نتایج مطالعات و فعالیت های اکتشافی انجام شده در مناطق مختلف و پردازش داده های موجود و با ملاحظه ساختار زمین‌شناسی منطقه، کانه زائی فلزی و مطالعه نقشه های زمین شناسی 1:100000 و 1:25000 و ژئوشیمیایی دو پهنه در استان را مشخص کردند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به پهنه شمال استان اظهار داشت: این پهنه با مساحت دو هزار کیلومتر مربع در ضلع شمال غربی استان بوده که شامل قسمت های غربی ماکو، سیه‌چشمه و قسمت شرقی شهرستان خوی و قطور است.

وی افزود: این پهنه به علت فعالیت های گرمایی و آتشفشانی کوه آرارات اندیس‌هایی شامل آرسنیک، آنتیموان و بعضاً طلا، نقره، مس و منیزیت بوده و علاوه بر آن طی اجرای فرایند مناقصه برای انجام مطالعات مربوطه به شرکت سرمایه‌گذاری غدیر واگذار شده که اینک انجام عملیات مربوطه تعیین مناطق امید بخش معدنی و شناسایی منابع پنهان در حال مطالعه و بررسی است.

عابدپور با اشاره به مشخصات پهنه جنوب استان گفت: این پهنه نیز با مساحت 5200 کیلومتر مربع واقع در ضلع جنوب و جنوب غربی استان بوده که بخش‌هایی از شهرستان تکاب، بوکان و پیرانشهر و قسمت جنوبی شهرستان شاهین دژ را شامل می شود.

وی تصریح کرد: اندیس های مطرح در این پهنه شامل اندیس طلا، آهن و مس بوده و این پهنه در برگذاری مناقصه عمومی برای انجام مطالعات مربوطه به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(IMIDRO) واگذار و اینک انجام عملیات مربوطه تعیین مناطق امیدبخش معدنی و شناسایی منابع پنهان در حال مطالعه و بررسی است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به آمار عملکرد معاونت معادن در دو ماهه نخست امسال افزود: در این رابطه تعداد درخواست ثبت محدوده 317 فقره، تعداد پروانه اکتشاف صادره شش فقره، میزان ذخیره قطعی گواهینامه کشف صادره دو هزار و 428 بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز