خبرگزاری کار ایران

دو خبر محیط زیستی از آذربایجان‌غربی

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۸۱۶

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از دستگیری متخلف زنده‌گیری کبک وحشی در ارتفاعات کوهستانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مهاباد، کامران حسینی گفت: مأمورین یگان حفاظت در گشت و کنترل ارتفاعات شهرستان با یک نفر متخلف زنده‌گیری کبک برخورد کرده که از نامبرده 4 رشته تور دام، 2 عدد قفس و 2 بال کبک کشف و ضبط کردند.

وی گفت: برای سیر مراحل قانونی  پرونده به استناد مادتین 10 و 11 قانون شکار و صید پرونده متخلف  به دادگستری شهرستان ارجاع شد.

تیمار خارپشت اروپایی زخمی در تکاب

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب از تیمار خارپشت اروپایی زخمی در تکاب خبر داد.

محمد رضا صادقیان گفت: با تماس شهروندان تکابی مبنی بر پیدا کردن یک خارپشت زخمی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان به محل عزیمت کرده و خارپشت را تحویل گرفته و به محل اداره حفاظت محیط زیست انتقال دادند .

وی افزود: این خارپشت اروپایی بعد از مداوای جراحات و تیمار و تغذیه به دامان طبیعت رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تکاب گفت: خارپشت اروپایی که جثه ای گرد و توپی شکل دارد و دارای خارهایی با نوارهای تیره و روشن متناوب است، در علفزارها و بوته‌زارها و مناطق جنگلی و استپی و باغات زیست می‌کند و در اوایل غروب از پناهگاه خود خارج می‌شود و از حشرات و کرم‌ها و مارمولک‌ها و قورباغه‌ها و حلزون و جوجه پرندگان و پستانداران کوچک و گاهی میوه‌جات تغذیه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز