خبرگزاری کار ایران

درجلسه بررسی مشکلات خرید گندم مطرح شد؛

پیش‌بینی تولید بیش از 700 هزار تن گندم در آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۸۴۹

معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه هشت گفت: گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان از اول تیرماه توسط مراکز خرید دولتی خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از چایپاره، علیرضا زارعی درجلسه بررسی مسائل و مشکلات خرید گندم کشاورزان این شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال در استان بیش از 700 هزار تن گندم تولید شود که بیش از 590 هزار تن آن از کشاورزان خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار خرید گندم از اول تیرماه سال جاری در استان آذربایجان غربی در مراکز تعیین شده آغاز می شود، افزود: کشاورزان می‌توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به انبارها و سیلوهای گندم استان و همچنین ادارات تعاون روستایی در سطح شهرستان ها تحویل دهند.

زارعی همچنین با اشاره به اینکه قیمت تضمینی گندم امسال از سوی دولت 12 هزار و 705 ریال تعیین شده است، گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، امسال بار گندم بالای پنج تن باید به سیلوهای گندم ادارات غله و بارهای زیر پنج تن به انبارهای ادارات تعاون روستایی شهرستان ها تحویل داده شود .

فرماندار شهرستان چایپاره هم در این جلسه با بیان اینکه سال گذشته در این شهرستان بیش از 16 هزار تن گندم تولید شد، گفت: این شهرستان رتبه اول تولید گندم را در شمال استان آذربایجان غربی در اختیار دارد.

مرتضی اصغری افزود: پیش بینی می شود امسال نیز به همان میزان گندم در این شهرستان تولید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز