خبرگزاری کار ایران

سامرند مرزنگ خبر داد:

پیشرفت 70 درصدی عملیات احداث مرکز سلامت‌شهری و روستایی خلیفان

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد از پیشرفت 70 درصدی عملیات احداث مرکز سلامت شهری و روستایی خلیفان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مهاباد، سامرند مرزنگ گفت: مرکز سلامت خلیفان یکی از مراکز اجرایی پزشک خانواده است که در زمینی به مساحت 625 مترمربع و مساحت زیربنای 600 مترمربع در دو طبقه به ارزش بالغ بر 7 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه متبوع برای جمعیت 3500 نفری منطقه خلیفان و کانی سیب با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال احداث است و در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب درمانی سطح اول بهداشت دهان و دندان در این مرکز، برای تجهیز واحد دندان‌پزشکی آن حدود 250 میلیون ریال به یونیت دندان‌پزشکی آن اختصاص داده شده و بزودی پس از بهره‌برداری از آن در مرکز سلامت‌شهری روستایی خلیفان راه‌اندازی می‌شود.

مرزنگ خاطرنشان کرد: برای مراکز بهداشتی درمانی روستایی کاولان، قمطره، کانی‌سیب، گوک‌تپه و کوشک‌دره و همچنین مرکز سلامت جامعه‌شهری بداق‌سلطان در مجموع بالغ بر 3 میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی و بهسازی این مراکز هزینه شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: مرکز سلامت روستایی خلیفان با دارا بودن بخش‌های دندانپزشکی، پزشک‌عمومی، مامایی، بهداشت محیط و حرفه‌ای، تزریقات و پانسمان، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت خانواده و داروخانه و 4 خانه بهداشت  و 9 قمر و 15 نفر پرسنل تحت پوشش خود به جمعیت حدود 3500 نفری این منطقه خدمات رسانی خواهد کرد.

لازم به ذکر است، مرکز سلامت روستایی کانی‌سیب که دارای 2 خانه بهداشت و 2 قمر است از مراکز سلامت مهم این شبکه به شمار می‌آید و با توجه به کوهستانی‌بودن منطقه و ضرورت تسهیل برای مردم آن دیار به خصوص مادران باردار محصور در برف و سرما وجود این مرکز سلامت شهری روستایی با امکانات استاندارد و به روز احساس می‌شد.

کد خبر : ۳۷۴۲۰۹