خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط‌زیست پیرانشهر خبرداد:

پایش فعالیت‌های واحد بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی در پیرانشهر

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۵۸۱

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر از بازدید واحدهای بی‌خطر سازی زباله های بیمارستانی این شهرستان خبر داد.

«طه ایزان»در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پیرانشهر، گفت: پایش واحد بی‌خطرساز زباله عفونی بیمارستان امام (ره) شهرستان پیرانشهر با حضور نماینده آزمایشگاه معتمد،کارشناس بهداشت محیط بیمارستان و با نظارت کارشناس محیط زیست صورت گرفت.

وی گفت: این پایش بر اساس ضوابط قانون مدیریت پسماند و در راستای اجرای مصوبات زباله های عفونی شامل تست های میکرو بیولوژی (از جمله باسیلوس سوبتیلیس و باسیلوس استئاروترموفیلوس) و اطمینان از صحت فعالیت و سالم بودن دستگاه بی خطر ساز صورت گرفت.

ایزان با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به پایش پسماندهای عفونی در شهرستان با توجه به مخاطرات مهم این پسماندها بر منابع آب و خاک افزود: دستگاه اتوکلاو بیمارستان پیرانشهر می‌تواند روزانه بطور میانگین 170 کیلوگرم زباله خطرناک را در سه سیکل با ظرفیت هر سیکل 50 کیلوگرم به زباله بی خطر تبدیل کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست پیرانشهر افزود: دفع پسماندهای پزشکی و ویژه مطابق ماده 7 قانون مدیریت پسماندها، تولید کننده در مبدأ باید بی‌خطر سازی را انجام دهد که کلیه پسماندهای عفونی پیرانشهر به محل مذکور انتقال یافته و توسط یک دستگاه هیدرو اتوکلاو بصورت کاملاً بهداشتی بی‌خطرساز شده و پس از بی خطرسازی و اطمینان از عدم هرگونه عفونتی به سایت این شهرستان منتقل می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز