خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

هر خانوار ارومیه‌ای روزانه 3 کیسه زباله مصرف می‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۳۹۹

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: هر خانوار ارومیه ای روزانه 3 کیسه زباله مصرف می‌کند.

«عزیز قال» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه، گفت: دستیابی به شهر پاک با استفاده از ماشین آلات پرسی، مکانیزه و همچنین فرهنگ‌سازی، همکاری و مشارکت شهروندان در این زمینه از اصلی‌ترین اهداف این سازمان در سال جاری محسوب می‌شود.

 عزیز قال با بیان این که برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا ، جشنواره‌های کودک و بازیافت و پاکبان در سال گذشته برگزار شده است، اظهار داشت: با فروش پسماندهای خشک جشنواره پاکبان، 8 میلیون تومان به دست آمد که به بیماران تالاسمی و هموفیلی اختصاص یافت.

به گفته وی، بخشی از فروش پسماندهای خشک با اجرای طرح تفکیک از مبدا در سال گذشته به حساب بیماران سرطانی واریز شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از توزیع 4 هزار کیسه زباله ویژه خودرو در سال جاری خبر داد و افزود: 10 هزار کیسه زباله خودرو نیز برای بهبود وضعیت محیط زیست مابین رانندگان طی سال گذشته در نقاط مختلف شهر پخش شده است.

قال با بیان این که روزانه هر خانوار ارومیه‌ای به طور متوسط 3 کیسه زباله نایلونی مصرف می‌کند، ابراز داشت: برای بهبود وضعیت بهداشتی شهر با توجه به فرا رسیدن فصل گرما، باید تعداد مصرف این کیسه‌ها کاهش یابد.

وی همچنین از بازسازی و نوسازی ماشین آلات پرسی و جارو از سوی سازمان خدمات موتوری شهرداری ارومیه در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز