خبرگزاری کار ایران

در جشنواره خیرین مدرسه ساز سلماس مطرح شد؛

30 باب مدرسه شهرستان سلماس نیاز به تعمیر و بازسازی دارد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سلماس گفت: 30 باب مدرسه این شهرستان نیاز به تعمیر و بازسازی دارد که باید به سرعت و در آغاز سال تحصیلی جدید عملیات مرمتی و بازسازی آنها انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «رسول موسی زاده» در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان سلماس که در محل سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد برگزار شد؛ با بیان اینکه حضور توانمند خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی مایه برکت برای جامعه بوده است، افزود: جذب مشارکت‌های مردمی و خیرین مدرسه ‌یار و مدرسه‌ساز در این شهرستان افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز در طول سالهای گذشته خدمات ارزنده ای به نظام تعلیم و تربیت ارائه کرده اند که این کمک ها زمینه ساز شکوفایی در ساخت مدارس بوده است.

وی با اشاره به اینکه 25 درصد مدارس شهری و روستایی سلماس تخریبی است، افزود: هم اکنون پنج مدرسه شهری دارای حکم تخریب و بازسازی است.

موسی زاده ادامه داد: تجهیز و ایمن سازی مدارس، ساخت کتابخانه، نمازخانه و هوشمند سازی مدارس نیازمند کمک همه خیرین است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه‌ ساز آذربایجان غربی هم در این مراسم گفت: پارسال خیرین استان، طرح ساخت 46 مدرسه را کلنگ زنی کردند که این مدارس سال آینده به بهره‌برداری رسیده و تحویل آموزش و پرورش داده می شود.

علی آخوندیان اضافه کرد: تعهد پارسال خیرین در امر مدرسه ‌سازی، 78 مدرسه با 411 کلاس درس و هزینه 375 میلیارد ریال بود که پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال بیشتر از سال گذشته باشد.

وی با اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز انسان های ارزشمندی هستند که بهشت را با بهای اندک می خرند، گفت: خداوند ما را در این دنیا برای امتحان و آزمایش خلق کرده است و باید در این مدت کوتاه عمر کارهای خیری انجام دهیم تا ذخیره و توشه آخرت باشد.

امیر تیموری معاون فرماندار شهرستان سلماس هم با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش همواره پشتیبان و حامی پیشرفت و توسعه بوده است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعامل بین مردم و دولت همواره موجب پیشرفت و رفع عقب ماندگی ها شده است.

سیدکاظم رضوی مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز سلماس نیز گزارشی از روند احداث مدرسه توسط خیرین شهرستان ارائه کرد و گفت: خیرین سلماسی تاکنون 34 باب مدرسه با 209 کلاس درس و زیربنای 18 هزار متر مربع و با هزینه 125 میلیارد ریال احداث کرده و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

وی افزود: هم اکنون نیز سه باب مدرسه با 21 کلاس درس توسط خیرین در حال احداث است که این فضاهای آموزشی تا پایان شهریور ماه تحویل داده خواهد شد.

جشنواره هیجدهم خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار سلماس به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شده و در جریان آن از 35 خیر مدرسه ساز تجلیل شد.

34 هزار دانش آموز سلماسی در یکهزار و 500 کلاس درس و در 210 آموزشگاه مشغول تحصیل هستند.

کد خبر : ۳۶۹۸۲۴