خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان غربی مطرح کرد؛

اقدامات انجام شده در راستای احیای دریاچه ارومیه تشریح شد

نشست بررسی روند اجرای پروژه‌های مصوب و تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی طرح احیای دریاچه ارومیه صبح امروز با حضور استاندار آذربایجان غربی، مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، معاون عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «قربانعلی سعادت» در این نشست مشارکت مردم و جوامع محلی را اساسی‌ترین عامل در پیشبرد برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه اقدامات فرهنگی و اجتماعی که توسط دستگاههای استانی انجام گرفته، منجر به استقبال و مشارکت خوب مردم و جوامع محلی در برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه شده بویژه در بحث صرفه جویی در آب و اجرای روش‌های نوین آبیاری در اراضی شده است.

وی به اقدامات دولت یازدهم در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، احداث سد سیلوه و کانال انتقال آب جلدیان، پروژه اتصال زرینه رود به سیمینه رود، لایروبی رودخانه‌های منتهی به دریاچه ارومیه، احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب شهرهای ارومیه، شاهین دژ و شهرک گلمان، اجرای آبیاری‌های نوین تحت فشار و... از جمله طرح‌های در دست اقدام و افتتاحی است که تاکنون در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام گرفته و این اقدامات همچنان تداوم دارد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین خواستار تامین آب برای توسعه بخش صنعت استان شد و گفت: برای اجرای طرح اشتغال جایگزین، نیازمند توسعه بخش‌های صنعت، معدن، گردشگری و ارتقای بخش کشاورزی هستیم که در این خصوص برای مثال نیازمند تامین آب برای توسعه صنعت هستیم و انتظار داریم ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه، در این موضوعات نیز مساعدت و پیگیری لازم را انجام دهد.

آگاهی بخشی به بدنه اجتماعی مردم و جوامع محلی، ترویج و آموزش، ضرورت انجام اقدامات تخصصی‌تر توسط دستگاههای استانی و لزوم همکاری شوراهای اسلامی بخش و روستا‌ها از دیگر موارد مورد اشاره و تاکید استاندار آذربایجان غربی در این جلسه بود.

در این جلسه همچنین دکتر تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان، گزارشات خود را در خصوص آخرین وضعیت دریاچه و اقدامات انجام گرفته برای احیای آن ارائه کردند.

کد خبر : ۳۶۸۶۰۱