خبرگزاری کار ایران

۹ اردیبهشت؛

فاز اول سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ارومیه افتتاح می‌شود

معاون برنامه‌ریزی شهردار ارومیه گفت: ۹ اردیبهشت ماه، همزمان با روز شورا‌ها، فاز اول سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در این شهرستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «صادق حسین دوستی» در جلسه هماهنگی راه‌اندازی فاز اول سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه (سهاد) در سازمان آمار و فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه با بیان اینکه سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه برای اولین بار در شمالغرب کشور با نصب هشت ایستگاه در نقاط مختلف شهر ارومیه وارد فاز اجرایی می‌شود، اظهار کرد: الگوی این طرح برگرفته از جدید‌ترین تکنولوژی‌های دنیا است، که به همت مشاوران فنی و کار‌شناسان ترافیک شهر ارومیه به طور کامل بومی سازی شده است.

وی با اعلام اینکه همه امورات اجرایی اشتراک دوچرخه هوشمند برای افتتاح انجام شده است، عنوان کرد: با آماده‌سازی ایستگاه‌های خط‌کشی مسیر‌ها، سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه در ۹ اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین دوستی افزود: برای تجهیز ایستگاه‌های دوچرخه هوشمند در بخش اول فاز اول این پروژه تعداد ۲۰۰ دستگاه دوچرخه خریداری شده که در ۸ ایستگاه مستقر خواهند شد و مدیریت و خدمات آن به صورت تمام هوشمند خواهد بود.

وی جابجایی سریع، قابل انعطاف برای مسافت‌های کوتاه، کاهش آلودگی هوا، تامین سلامت فرد و اجتماع، کاهش آلودگی صوتی، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش نشر آلاینده‌های سمی و گازهای گلخانه‌ای را از مزایای سیستم هوشمند اشتراک دوچرخه عنوان کرد.

گفتنی است؛ در جلسه هماهنگی راه‌اندازی فاز اول طرح اشتراک دوچرخه هوشمند در مورد آماده‌سازی ایستگاه‌ها و انتخاب مکان مناسب برای جانمایی، آموزش استفاده از سیستم هوشمند دوچرخه، زمان بهره‌برداری، ساعات کاری، تبلیغات و برندسازی به گفت‌و‌گو پرداختند.

کد خبر : ۳۶۳۱۴۲