خبرگزاری کار ایران

سند توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه‌گذاری سردشت ارائه شد

در نشست مشترکی که بین فعالان اقتصادی شهرستان‌های مهاباد و سردشت در سالن جلسات فرمانداری مهاباد برگزار گردید. با حضور فرماندار، نماینده سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مسئولان اجرایی و صاحبان شاغل و فعالان اقتصادی سردشت در فرمانداری مهاباد، تفاهم نامه ایجاد بازارچه مرزی و تسهیل استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری بین شهرستانهای مهاباد و سردشت به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، «سیفعلی ضربی» در این جلسه با اشاره به چشم‌انداز توسعه سردشت، اظهار داشت: در این رابطه مقرر است که این شهرستان برخوردار از بازرگانی نوین با ساختاری کارا و رقابت‌پذیر متشکل از کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی توسعه تجارت خارجی شده و علاوه بر آن این شهرستان در بازرگانی خارجی استان نقش ایفا کند.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با بیان اهداف توسعه شهرستان سردشت بیان کرد:

گسترش مشاغل صنعتی و تجاری، افزایش تعداد و حجم کالاهای صنعتی صادراتی شهرستان و افزایش بهره‌وری در بخش صنعت، معدن و تجارت از جمله اهداف توسعه این شهرستان به شمار می‌رود.

وی افزود: علاوه بر آن سطح استاندارد خدمات زیربنایی مورد نیاز بخش صنعت و معدن به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزایش یافته و ضمن توسعه فن‌آوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی، تنظیم اثر‌بخش بازار و تقویت کنترل چند لایه بازار و بسترسازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی، تعاونی و حمایت از توسعه و توانمند سازی تشکل‌ها در حوزه بازرگانی انجام می‌شود.

ضربی با اشاره به راهبردهای اصلی توسعه شهرستان گفت: در این رابطه حمایت و توسعه صنایع نوین و دانش‌بنیان، توسعه تجارت الکترونیک و گسترش بکارگیری روش‌های نوین تجارت و نیز پشتیبانی از فرآوری واردات موقت و صادرات مجدد نیز از جمله راهبردهای اصلی توسعه شهرستان سردشت به شمار می‌رود.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی اظهار داشت: افزایش توان رقابت‌پذیری با رویکرد تولید محصولات صادرات‌گرا، توسعه و افزایش توان رقابتی صنایع داخلی، توسعه فناوری و نوآوری برای نوسازی صنایع در شهرستان سردشت پیش‌بینی شده است.

ضربی تصریح کرد: علاوه بر آن برای توسعه صنعتی در شهرستان سردشت باید واحدهای صنعتی و معدنی راکد و نیمه فعال رقابت‌پذیر فعال شده و ضمن تقویت و ایجاد تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی، زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی افزایش یابد.

 وی راهبردهای اصلی توسعه شهرستان سردشت را تکمیل و توسعه زنجیره ارزش فعالیت‌های معدنی عنوان کرد و گفت: توسعه، اکتشاف و تولید فلزات، ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و تبدیلی معدنی، توسعه و ساماندهی تجارت مرزی، توسعه تعاملات بین‌المللی، تقویت زیرساخت‌های نوین تجاری و مدیریت واحد مرزی و نیز ایجاد مراکز لجستیکی پیگیری می‌شود.

 رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: جهت گیری راهبردی توسعه شهرستان سردشت در زمینه تجاری و صنعتی است.

ضربی با اشاره به برنامه‌های توسعه بخش صنعت سردشت اظهار داشت: کمک به تکمیل طرح‌های صنعتی مزیت‌دار، ارتقاء سطح تولید واحدهای نیمه فعال شهرستان، احیاء واحدهای غیرفعال و راکد و نیز حمایت از ایجاد نواحی صنعتی و به ویژه شهرک‌های صنفی این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: علاوه بر آن صنایع پشتیبان صادرات نظیر انبارهای عمومی، شرکت‌های حمل و نقل و نیز تکمیل و توسعه خوشه‌ها و زنجیره‌های تولید با رویکرد صادراتی در سردشت ایجاد می‌شود.

رئیس اداره طرح‌ها و برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی به بیان برنامه‌های توسعه بخش تجارت شهرستان سردشت پرداخت و تصریح کرد: پشتیبانی از برند‌سازی محصولات صادرتگرا و ایجاد هلدینگ‌ و بنگاه‌های صادرات محور، توسعه خدمات پشتیبان تجارت و حمایت و پشتیبانی از تشکیل شرکت‌های لجستیکی در این زمینه در دستور کار قرار دارد.

کد خبر : ۳۶۲۳۰۹