خبرگزاری کار ایران

پلمپ سه مرکز عرضه مرغ غیربهداشتی در شهرستان تکاب

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب از پلمپ سه مرکز عرضه مرغ غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تکاب، «احمد بهرامی» گفت: این سه واحد صنفی متخلف که مبادرت به نگهداری و فروش گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیربهداشتی می‌کردند با تلاش کارشناسان این شبکه شناسایی و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد.

وی اظهار کرد: از این واحدهای صنفی متخلف بیش از 500 کیلوگرم گوشت مرغ غیربهداشتی و تاریخ منقضی کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

بهرامی افزود: این اقدام در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه نوروز توسط اکیپ‌های بازرسی مشترک شبکه دامپزشکی، شبکه بهداشت، اتاق اصناف و حضور نماینده دادستانی شهرستان تکاب انجام شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان تکاب گفت: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه عید نوروز از تمامی مراکز عرضه گوشت و فرآورده‌های گوشتی، قصابی‌ها، رستوران‌ها و غذاخوری‌ها بازرسی‌های سر زده به عمل آمد و با متخلفان بهداشتی به صورت جدی و با قاطعیت برخورد شد.

بهرامی گفت: کشتار دام در کنار جاده‌ها، فروش گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی، فروش لاشه مرغ بدون بسته بندی، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و غیر بهداشتی از مهم‌ترین موارد تخلف بهداشتی محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۵۹۳۸۰