خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ خبر داد

کشف و ضبط بیش از 10 هزار کیلوگرم موادغذایی غیر قابل مصرف در شاهین‌دژ

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: بیش از ۱۰ هزار کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف در طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان کشف و ضبط شد.

«سیاوش جبارزاده» امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در شاهین‌دژ، ضمن تقدیر از تلاش‌های مضاعف پرسنل بهداشت محیط از اتمام موفقعیت آمیز ماموریت طرح بسیج نوروزی خبر داد و افزود: در طول ۴۵ روز، برنامه بسیج سلامت نوروزی بیش از ۸۲۰ ساعت فعالیت بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام گرفته و در طول این مدت ۸۳۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت.

وی افزود: در برنامه فوق با ۲۶ مورد فروشنده دوره گرد برخورد قانونی، ۴۵ مورد نمونه برداری میکروبی از آب شرب، ۶ مورد نمونه‌برداری از آب استخر انجام گرفته، همچنین در این مدت ۵۵۴ مورد کلر سنجی از آب شرب شهرستان نمونه‌گیری به عمل آمده که تماما مطلوب گزارش شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ افزود: در طول مدت طرح، بیش از ۱۰هزار کیلوگرم موادغذایی غیرقابل مصرف از مراکز تهیه و توزیع کشف و ضبط شده که بعد از طی مراحل قانونی با حضور نمایندگان ادارات ذیربط معدوم خواهد شد.

جبارزاده با اشاره به اینکه رسالت بهداشت محیط بازرسی و نظارت بر چرخه موادغذایی بوده افزود: در طول طرح مربوطه تعداد ۷۸ مورد کارت سلامت برای شاغلان در مراکز و اماکن عمومی صادر و ۵ نفر از متصدیان متخلف بهداشتی به مراکز ذیصلاح قضایی معرفی شدند.

کد خبر : ۳۵۹۰۹۱