خبرگزاری کار ایران

از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون

1800 تن میوه در آذربایجان غربی توزیع شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، 1800 تن میوه در سطح استان توزیع شده است و تا 16فروردین عرضه میوه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، اسمعیل کریم‌زاده در هشتمین جلسه تنطیم بازار میوه شب عید آذربایجان غربی، تأمین و ذخیره‌سازی اقلام مورد نیاز شب عید استان و توزیع به موقع این اقلام در ایام تعطیلات نوروز را مهمترین عامل ثبات قیمت‌ها و آرامش بازار عنوان کرد.

رئیس کمیته راهبری ستاد تنطیم بازار استان ادامه داد: با توجه به تعمهیدات انجام شده در ماه‌های گذشته بیش از 2هزار تن پرتقال سورت شده با کیفیت بالا و قیمت مناسب از استان‌های شمالی و یک هزارتن سیب درختی اعم از قرمز و زرد توسط تعاون روستایی استان با توجه به نیاز مصرفی استان خریداری و ذخیره سازی شده به قیمت1800تومان در قالب طرح تنظیم بازار در سراسر استان توزیع می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع 3 هزار تن میوه خریداری شده، 1800 تن تاکنون بین مردم استان در سطح 390 مرکز عرضه توزیع شده و کار توزیع تا 16 فروردین ماه 95 ادامه دارد و تمام تلاش ما بر این است تا پایان این طرح ،نرخ قیمت‌ها در سطح استان ثابت و در حد متعارف باشد.

کریم زاده گفت: 200 اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع و قیمت‌های بازار ،در ایام تعطیلات نوروزی از مراکز عرضه اقلام مورد نیاز نوروزی بازرسی و تخلفات را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که همزمان با سراسر کشور توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان از 20 اسفند 94 در سطح استان آغاز شده و تا 16 فروردین ماه 95 ادامه خواهد داشت.

کد خبر : ۳۵۷۵۶۱