خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

موزه تاریخ طبیعی ارومیه آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۶۵۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه گفت: موزه تاریخ طبیعی ارومیه آماده پذیرایی میهمانان نوروزی در تمام ایام عید نوروز است.

مختار خانی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: تدابیری اندیشیده شده تا موزه تاریخ طبیعی ارومیه در تمام ایام عید سال 95 از هشت صبح تا هشت شب پذیرای میهمانانی باشد که قصد بازدید از این موزه را دارند.

وی اظهار کرد: تجهیز تمام سالن های این موزه، سمپاشی و برچسب گذاری حیات وحش موجود به نمایش گذاشته در سالن ها از جمله اقداماتی بوده که در راستای اطلاع رسانی و آماده سازی این موزه برای بازدید نوروزی انجام شده است.

خانی ادامه داد: در این موزه انواع گونه های جانوری مانند خرس خاکستری، شیر ایرانی، گراز وحشی، گوزن زرد ایرانی، قوچ و میش ارمنی، گرگ و انواع پستانداران، دو زیستان و خزندگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: اغلب حیوانات به نمایش گذاشته در این موزه جزو حیات وحش منطقه بوده و به همین علت این موزه را تبدیل به موزه ای منحصر به فرد در نوع خود در کشور کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ارومیه اظهار کرد: این جانوران در چهار سالن شامل راهرو اصلی، سالن پستانداران، سالن اصلی و سالن پرندگان در معرض نمایش گذاشته شده است.

این موزه که در فلکه آذربایجان، انتهای پارک ائللر باغی ارومیه واقع شده، در نوروز سال 92 در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای سه هزار و 300 مترمربع در چهار طبقه و با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و دارای سالنهای تخصصی پستانداران، پرندگان، خزندگان، اکوسیستم های آبی و هفت اقلیم کشور و نیز سالنهای جانبی همایش، کتابخانه، نمایشگاه عکس و غیره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز