خبرگزاری کار ایران

معاون امداد و نجانت هلال احمر

تاکنون هیچ حادثه منجر به فوت در آذربایجان غربی گزارش نشده است

معاون امداد و نجانت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته و آغاز اجرای «طرح ملی امداد و نجات» تا بدین لحظه هیچ حادثه مرگ باری در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی استان آذربایجان غربی به وقوع نپیوسته است.

به گزارش ایلنا، جابر ثوابی لحظاتی پس از تحویل سال ۱۳۹۵ با حضور در ستاد مرکزی طرح‌های نوروزی با اشاره به آمار حوادث روز‌های اخیر، با خرسندی گفت: کل حوادث امدادرسانی شده توسط جمعیت هلال احمر را ۴۶ مورد عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۴۵۰ نفر از این حوادث متاثر شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: از مجموعه ۶۲ نفر مصدوم این حوادث ۲۵ نفر به دلیل وخامت اوضاع عمومی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مجهز انتقال داده شدند و ۶ نفر به صورت سرپایی امداد و کمک‌های اولیه را دریافت کردند.

ثوابی از اسکان اضطراری ۳۴ مسافر در راه مانده و گرفتار شده در برف و کولاک خبر داد و گفت: در طول ۵ روز ابتدایی اجرای طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر ۱۰۴ خوردوی از چنگال برف و یخ‌‌ رها سازی شد و ۷۰ مسافر نوروزی نیز به منظور استراحت در کمپ‌ها و چادر‌های این جمعیت اسکان یافتند.

معاون امداد و نجانت هلال احمر آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر و با مشارکت و همکاری همه سازمان‌های دخیل در طرح‌های نوروزی و حمایت‌ رسانه‌ها شاهد روز‌هایی باشیم که هیچ فردی در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست ندهد.

ثوابی با تاکید بر اینکه در بیشتر حوادث جاده‌ای عامل انسانی دخالت دارد، تصریح کرد: آموزش، تشویق و توصیه به مردم برای رعایت نکات ایمنی مخصوصا در سفرهای نوروزی می‌تواند در کاهش این وقایع بسیار موثر باشد.

کد خبر : ۳۵۶۴۷۸