خبرگزاری کار ایران

بازار فروش ماکیان محلی بوکان تعطیل می‌شود

کار‌شناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: به منظور جلوگیری از شیوع انفلوانزای مرغی، بازار فروش ماکیان محلی تعطیل می‌شود.

رحیم ایزدمهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفـت: با توجه به مشاهده شیوع انفلوانزای مرغی در برخی شهرستانهای منطقه، لازم است همشهریان محترم مراقب باشند و در این زمینه به توصیه‌های بهداشتی توجه و دقت بیشتری مبذول دارند.

ایزد مهر افزود: یکی از مهم‌ترین راههای شیوع این بیماری، ارتباط با خون و ترشحات ماکیان است و بر همین اساس یکی از تهدیدات، عرضه مرغ به صورت زنده است و مردم برای جلوگیری از به خطر افتادن سلامتی خود بهتر است از خرید مرغ زنده خودداری کنند.

کار‌شناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان در مورد مضرات مرغ زنده تأکید کرد: انتقال بیماریهای مشترک، فساد سریع لاشه مرغ زنده، آلودگی سطح شهر با بقایای پر و خون و...، انتقال آلودگی به منازل از طریق پر و خون و... و مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی چرا که ۳۰ درصد مرغ زنده به عنوان زائدات تلقی می‌شود.

وی به مزایای استفاده از مرغ کشتار صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: کنترل کیفی و سلامت مرغ توسط دامپزشک، امکان ردیابی محصول معیوب و نا‌سالم، تأمین حقوق مصرف کننده و امکان انتخاب محصول با کیفیت بر‌تر و بهتر و افزایش عمر ماندارگاری و کاهش سرعت از دست دادن رطوبت و حفظ تازگی و کیفیت محصول از جمله مزایای مرغ کشتار صنعتی است.

کد خبر : ۳۵۶۲۱۳