خبرگزاری کار ایران

جشن 5 هزار سالگی ارومیه در ادیبهشت 95 برگزار می‌شود

شهردار ارومیه از برگزاری جشن ۵ هزار سالگی ارومیه خبر داد و اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال آینده جشن ۵ هزار سالگی شهر ارومیه برگزار خواهد شد.

محمد حضرت‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به نزدیکی برگزاری این جشن با ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم، تصریح کرد: این دو اقدام فرصت مناسبی است تا بتوانیم ظرفیتهای گردشگری ارومیه را به کشورهای حاضر در این اجلاس معرفی کنیم.

شهردار ارومیه بابیان اینکه ۳۲ کشور جهان در این اجلاس حضور خواهند داشت، اعلام کرد: از هم اکنون برای معرفی شهر ارومیه به عنوان شهری با قدمت ۵ هزار سال و شهری زیبا و خوش آب و هوا در تلاش هستیم.

این مسئول با بیان اینکه باید بتوانیم در این اجلاس شهر ارومیه و جاذبه‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری آن را به کشورهای حاضر در این اجلاس معرفی کنیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم در این خصوص شاهد همکاری هر چه بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی باشیم.

حضرت‌پور با اشاره به در پیش بودن نوروز ۹۵، اظهار داشت: زیباسازی شهر ارومیه، پاکسازی شهر از پوسترهای تبلیغاتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، رنگ‌آمیزی جداول و رسیدگی به معابر شهری از جمله اقداماتی است که برای نوروز انجام گرفته است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه اعلام کرد: باید در برگزاری ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم، علاوه بر معرفی شهر ارومیه به عنوان یکی از شهرهای مهم و کلانشهر ایران، امنیت موجود در این شهر را برای سرمایه‌گذاران تشریح کنیم.

کد خبر : ۳۵۵۹۶۰