خبرگزاری کار ایران

مدیر گمرک تمرچین خبر داد

تردد بیش از 613 هزار مسافر از گمرک تمرچین پیرانشهر

مدیر گمرک تمرچین از تردد بالغ بر ۶۱۳ هزار مسافر اقلیم کردستان عراق از طریق پایانه مسافربری تمرچین پیرانشهر در مرز ایران و عراق، از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نادر انصاریان در جریان بازدید از سالن مسافربری گمرک تمرچین با بیان اینکه ازابتدای سالجاری تا کنون بیش از ۳۰۸ هزار نفر از طریق گمرک پیرانشهر به آذربایجان غربی وارد شده‌، گفت: از این میزان بیش از ۳۰۵ هزار نفر از کل تردد مسافر را مسافران خروجی تشکیل می‌ دهند.

مدیر گمرک تمرچین با بیان اینکه از کل ورودی‌های گمرک طی یازده ماه امسال بیش از ۱۸۶ هزار نفر را ایرانی‌ها و ۱۲۱ هزار نفر را مسافران خارجی تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: از کل خروجی‌‌های این گمرک در سال جاری بیش از ۱۸۳ هزار نفر را مسافران ایرانی و ۱۲۱ هزار نفر را مسافران خارجی تشکیل می‌دهد.

انصاریان با اشاره به کاهش تعداد مسافران ورودی از طریق این گمرک در سال جاری، افزود: در این راستا شاهد کاهش ۲۵ درصدی هستیم.

وی با بیان اینکه امسال خروج مسافران از این گمرک با ۲۴ درصد کاهش همراه بوده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۴۱۴ هزار نفر از طریق گمرک پیرانشهر وارد استان شده و بیش از ۴۰۰ هزار نفر نیز خارج شده‌اند.

کد خبر : ۳۵۵۴۰۹