خبرگزاری کار ایران

در عرض ۱۵ روز

کشف و ضبط بیش از 9 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در شهرستان بوکان

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان از کشف و ضبط بیش از 9 تن و 62 کیلو مواد غذایی غیر قابل مصرف در عرض 15 روز اول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبر داد.

رحیم ایزد مهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا ضمن اعلام مطلب فوق افزود: از این اقلام کشف شده، حدود ۴۰۰ کیلو شامل صفارالزعفران است که ترکیبی رنگی و سرطانزا بوده و در غذاخوری‌ها و تالار‌های پذیرایی برای خوش رنگی ظاهر غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: با عنایت به مضرات صفارالزعفران برای سلامتی، افرادی که این مواد از محل کار آن‌ها کشف شده، به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند تا برابر مقررات با آن‌ها برخورد شود و از همینجا به همه غذا خوری‌ها یادآور می‌شویم که از استفاده از این مواد اکیداً خودداری کنند.

کار‌شناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بوکان ادامه داد: سایر مواد غذایی کشف شده شامل ریکا، پفک، آرد، کیک و... بود که همگی به دلایل اتمام تاریخ مصرف و یا تغییر رنگ و بو از محل عرضه جمع آوری و ضبط شد تا در موعد مناسب با هماهنگی سایر مراجع معدوم شود.

ایزد مهر اضافه کرد: در همین ایام ۱۵ روز اول اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، ۲۲۶۸ مورد سنجش کلر باقی مانده و ۸۲ مورد نیز نمونه برداری میکروبی از آب شرب انجام گرفته است.

که طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. همشهریان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و شرایط اضطراری و طغیان ناشی از آب و مواد غذایی و یا وجود هر گونه شکایت بهداشتی از طریق سامانه ۱۹۰ بهداشت و یا شماره ۴۶۲۳۴۰۶۶ ستاد فوریت سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان مراتب را اعلام نمایند تا پیگیری شود.

کد خبر : ۳۵۴۵۶۷