خبرگزاری کار ایران

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی؛

زنگ طبیعت در مدارس مهاباد نواخته شد

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۲۹۸

به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی زنگ طبیعت روز یکشنبه در مدارس شهرستان مهاباد به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این مراسم که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه فاطمیه این شهرستان برگزار شد جمعی از مسئولان، اعضای انجمن های زیست محیطی و تشکل های حفاظت محیط زیست، دانشجویان رشته های کشاورزی ، منابع طبیعی وسواد آموزان و آموزش دهند ه های سواد آموزی ودانش آموزان این واحد آموزشی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مدیر آموزش و پرورش مهاباد نیز با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: بهترین مکانی که می‌توان برای ترویج و توسعه منابع طبیعی و نیز صیانت از آن سرمایه گذاری کرد مدارس و دانشگاه ها هستند.

سیامند قادری افزود: صیانت از منابع طبیعی و فرهنگ سازی درباره آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این عرصه باید به دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، آگاهی لازم داده شود تا از هر فرصتی، در راه توسعه فضای سبز و حفاظت از آن استفاده کنند.

وی اضافه کرد: همگی باید دست به دست هم داده و از تهدید ها و عوامل تخریب کننده جنگل ها و مراتع در این شهرستان جلوگیری و درجهت حفظ این مناطق تلاش ویژه کرد.

در ادامه رئیس اداره منابع طبیعی مهاباد در این مراسم با گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: زنگ طبیعت امروز در مدارس نواخحته شد تا نسل آینده بیشتر با مفاهیم و مبانی صیانت از طبیعت، محیط زیست و مولفه های سالم زیستن و حفظ و حراست از موهبت های الهی آشنا شوند.

سیدکامل حسینی افزود: هفته منابع طبیعی فرصتی مناسب در جهت احترام به محیط زیست و منابع طبیعی و احیای آن و نیز ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از عرصه های طبیعی است.

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را "مدیریت صحیح منابع طبیعی با مشارکت مردم" عنوان کرد و افزود: تجربه نشان داده است که صیانت از عرصه های طبیعی بدون حضور و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در این بخش گفت: منابع طبیعی با مشارکت مردم می تواند سرسبزی و شادابی را به جامعه و عرصه های منابع طبیعی برگرداند.

حسینی به نقش تشکل های مردم نهاد در حراست و صیانت از عرصه های طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: تشکل های زیست محیطی نیز باید در حفاظت و حراست از منابع طبیعی و جنگلها دارای نقشی مشخص و شفاف باشند، چرا که بدون مشارکت آنها کار چندانی در این حوزه پیش نخواهد رفت.

وی گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری هفت هزار اصله انواع نهال رایگان در این شهرستان توزیع می شود.

در ادامه این مراسم چند برنامه فرهنگی از جمله سرود و قرائت مقاله از سوی دانش اموزان اجرا و در پایان به یاد شهدای دانش آموز این شهرستان چند اصله نهال در محوطفه این مدرسه با حضور دانش آموزان و مسئولان کاشته شد.

از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که شعار امسال این هفته 'مدیریت جامع منابع طبیعی با مشارکت مردم' است.

لازم بذکر است که آموزش دهنده ها وسواد آموزان اداره سواد آموزی مهاباد به همراه رئیس  وکارکنان آن به یاد 176 شهید سواد آموزی 176 نهال را در محیط مدارس غرس کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز