خبرگزاری کار ایران

زیبا خرازی در گفت‌وگو با ایلنا:

توزیع 390 سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار روستایی سردشت

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۰۴۸

کارشناس مسئول واحد بهداشت خانواده مرکز بهداشت سردشت از توزیع 390 سبد غذایی بنیاد علوی در بین مادران باردار روستایی این شهرستان، خبرداد.

زیبا خرازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: در راستای حمایت مادران باردار و شیرده نیازمند واجد شرایط روستاهای سردشت، سبدهای مواد غذایی به عنوان هدیه مقام معظم رهبری از سوی بنیاد علوی بین زنان باردار روستایی این شهرستان توزیع شده است. این سبدهای غذایی شامل 14 قلم مواد غذایی از جمله مواد پروتینی، برنج، مرغ، گوشت، ماکارونی، عسل، خرما، شکر، تن ماهی، حبوبات و روغن مایع است.

وی در ادامه افزود: از ابتدای امسال تاکنون در پنج نوبت این اقلام بین مادران باردار توزیع شده و نوبت ششم تا پایان سال جاری نیز توزیع می شود. زیبا خرازی جامعه هدف در این طرح را زنان باردار و مادرانی که از نظر جسمی و وضعیت اقتصادی جزو خانواده های بی بضاعت و نیازمند هستند، عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه تمامی اطلاعات خانوارهای روستایی در خانه های بهداشت روستایی ثبت می شود، مادران باردار توسط بهورزان شاغل در خانه های بهداشت روستایی شناسایی شده و به بنیاد علوی معرفی می شوند و سپس این بنیاد هر دو ماه یک بار سبدهای غذایی را در بین آنها توزیع می کند. مادران مشمول این طرح نیز تا 6 ماه پس از زایمان که در آن دوران، کودک تنها از شیر مادر تغذیه می کند، این هدایا را دریافت می کنند.

مسئول واحد بهداشت خانواده از سهمیه تعیین شده در این شهرستان اشاره وافزود: سهمیه شهرستان سردشت در این طرح 65نفر است و این طرح از سال 89 در این شهرستان اجرا شده و روال آن به این شکل است که مادرانی که شش ماه از زایمان آنها سپری می‌شود، حذف و زنان باردار جدید جایگزین آنها می‌شوند. در این راستا مراقبین بهداشتی و درمانی و خانه‌های بهداشت روستایی نیز علاوه بر مراقبت‌های ویژه از مادران باردار و نوزادان تا سن شش ماهگی، دوره‌های آموزشی ویژه زنان باردار را نیز برگزار می کنند.

در شهرستان سردشت 11 مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی 57 خانه بهداشت و دو پایگاه بهداشتی در راستای ارائه خدمات درمانی به شهورندان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز