خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

صادرات یک میلیون و 235 هزار تن سیمان به بازار‌های آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۳۵۲۵۵۶

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در 10 ماه سال جاری یک میلیون و 235 هزار تن سیمان به بازار‌های هدف صادر شده است.

محمد دهقان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت صنعت سیمان استان اظهار کرد: در 10 ماه سال جاری بر اساس آمار به دست آمده یک میلیون و 235 هزار تن سیمان با ارزش 428 میلیون و 354 هزار دلار صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته حدود یک میلیون و 500 هزار تن به ارزش 522 میلیون و 751 هزار دلار بوده است.

وی افزود: متاسفانه این میزان صادرات به دلیل وجود محدودیت‌هایی در کشورهای هدف صادرات از جمله عراق حدود 18 درصد به لحاظ ارزش دلاری و وزنی کاهش یافته است.

دهقان بازارهای هدف صادرات سیمان را کشور عراق و آذربایجان عنوان کرد و گفت: برای ایجاد بازار هدف در صنعت سیمان بایستی واحدهای تولیدی و تاجران سرمایه گذار در این زمینه وضعیت بازار‌های هدف را به طور کارشناسی و دقیق مطالعه کرده و با شناسایی بازارهای پرفروش این کالا بتوانند سرمایه‌گذاری و ارزآوری بیشتری از این صنعت داشته باشند .

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اظهار این که کیفیت محصول سیمان استان بسیار مطلوب است، افزود: عمده سیمانی که از استان به کشور عراق صادر می‌شود در وضعیت بسیار جدی تر بازار قرار می‌گیرد چرا که در بازارهای هدف با کشورهایی از جمله شرکت‌های فرانسه در فضای رقابتی قرار می‌گیرد .

وی با بیان این که مشکلی در فروش و عرضه سیمان در استان وجود ندارد، افزود: وضعیت فروش سیمان در استان بسیار عادی و نرخ فروش سیمان نسبت به اوایل سال جاری حدود 15 تا 20 درصد در کارخانه‌ها کاهش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز