خبرگزاری کار ایران

بنیاد علوی 150 کلاس درس در آذربایجان غربی می‌سازد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بر اساس توافق اولیه صورت گرفته با بنیاد علوی، از سال آینده عملیات اجرایی ساخت 150 کلاس درس توسط این بنیاد در سراسر استان آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، «فریدون سیدمصطفوی» در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از روند برگزاری جلسات اظهار کرد: این جلسات تا کنون 44 مصوبه در حوزه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی داشته است.

وی با تاکید بر حضور باشکوه آحاد مردم در انتخابات خاطر نشان کرد:  بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در حدود 84 درصد فضا در نظر گرفته شده برای حوزه‌های انتخابی در سراسر استان متعلق به آموزش و پرورش است.

سیدمصطفوی با بیان اینکه 9هزار و 620 فرهنگی استان در اجرای انتخابات حضور فعال خواهند داشت؛ ادامه داد: تعداد 1674 مدرسه استان برای امر انتخابات  منظور تجهیز و آماده شده‌اند.

این مقام مسئول افزود: توزیع یک هزار و 148 دستگاه کامپیوتر نیز در مدارس به همراه اختصاص 83 دستگاه خودرو از دیگر اقدامات آموزش و پرورش استان برای برگزاری باشکوه انتخابات است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امسال با اقدامات صورت گرفته در حوزه سواد آموزی، استان آذربایجان غربی در جذب سواد آموز رتبه سوم کشور را کسب کرد.

وی بیان کرد: بر اساس توافق اولیه صورت گرفته با بنیاد علوی، از سال آینده عملیات اجرایی ساخت 150 کلاس درس توسط این بنیاد در سراسر استان آغاز خواهد شد.

سیدمصطفوی ادامه داد: تفاهم نامه احداث مرکز بزرگ آموزشی-رفاهی فرهنگیان استان با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد تومان، بین اداره کل آموزش و پرورش استان و صندوق ذخیره فرهنگیان منعقد شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: با تعامل صورت گرفته با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تشکیل شده بود، مقرر شد، مبلغ 15 میلیارد تومان بمنظور جذب 8هزار و 747 نفر از دانش آموزان بازمانده از تحصیل استان اختصاص یابد.

سیدمصطفوی گفت: پیش کنگره 36هزار شهید دانش آموز کشور با محوریت مدارسی که بیشترین شهید را دارند بصورت همزمان در روز 18 اسفند و در کلیه استانهای کشور برگزار خواهد شد و در استان آذربایجان غربی نیز دبیرستان شهید مدنی شهرستان خوی به دلیل تقدیم 40 شهید دانش آموز به انقلاب اسلامی ایران برای این منظور انتخاب شده است.

برگزاری جشنواره پرسش مهر رئیس جمهور، برنامه‌های دهه فجر، بازدید از مدارس مناطق مختلف استان و به ویژه مدارس مناطق محروم و روستایی از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیرکل آموزش و پرورش استان بود.

کد خبر : ۳۵۰۳۶۲