خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

مجلس دانش‌آموزی تمرین دموکراسی برای دانش‌آموزان است

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۹۳۱

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: حضور در انتخابات مجلس دانش آموزی، کاندیداتوری و رای‌دادن به کاندیداها تمرین دموکراسی برای دانش آموزان و نسل آینده است.

«فریدون سید مصطفوی» در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت مجلس دانش‌آموزی گفت: دانش آموزان با حضور در محافل گفتمان اجتماعی قدم‌های بزرگی را در جهت تربیت اجتماعی بر می‌دارند که مجلس دانش آموزی یکی از مهمترین این محافل جهت تمرین دموکراسی است.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری ، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش از اهداف مجلس دانش آموزی است که این ها نشان از لزوم توجه به این تشکل دارد.

سید مصطفوی گفت: مجلس دانش آموزی اختیارات ویژه ای دارد که باید به طور جدی پیگیری شود. در این زمینه وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی پیشنهادهای مجلس دانش آموزی را مورد توجه قرار داده و با فراهم کردن امکانات اجرایی و قانونی زمینه اجرای آنها را تسهیل می کنند .

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در خصوص دیگر اهداف مجلس دانش آموزی نیز گفت: در عصر حاضر جوانان نیازمند مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی هستند که مجلس دانش آموزی می تواند به این مهم تحقق بخشد چرا که تقویت روحیه خودباوری، خود اتکایی و اخلاق اجتماعی از اهداف و مشخصات بارز و مهم مجلس دانش آموزی است.

آذربایجان غربی دارای 1+5 نماینده در مجلس دانش آموزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز