خبرگزاری کار ایران

رشد 50 درصدی فعالیت بخش یگان حفاظت شهرستان خوی نسبت به سال 93

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۰۳۰

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی از رشد 50 درصدی فعالیت بخش یگان حفاظت شهرستان خوی نسبت به سال 93 خبر داد.

به گزارش ایلنا، جبرائیل قلی‌پور با اعلام این خبر گفت: مامورین پرتلاش بخش یگان حفاظت شهرستان خوی و منطقه حفاظت شده مراکان در 11 ماهه اخیر رشد 50 درصد در بخش یگان حفاظت نسبت به سال 93 داشتند.

وی افزود : یگان حفاظت در سال 94 تعداد 55 مورد تخلفات ناشی از شکار و صید را کشف که همین میزان در سال 93 به 28 مورد کشف تخلف منجر شده بود و در اسلحه‌های ضبط شده در سال 93 تعداد اسلحه ها مجاز 6 و تعداد اسلحه‌های غیر مجاز 12 قبضه بود. این اسلحه ها در مجموع 18 قبضه را شامل می شد در حالی که تعداد اسلحه های کشف شده تاکنون (بهمن ماه 94 ) اسلحه های مجاز 32 قبضه و اسلحه های غیر مجاز 12 قبضه که در کل 44 قبضه است که حاصل تلاش صادقانه مامورین یگان حفاظت اداره خوی و منطقه حفاظت شده مراکان در جهت حفظ و صیانت از عرصه های طبیعی شهرستان خوی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی افزود : شهرستان خوی در شمال غربی‌ترین نقطه ایران که با توجه به واقع شدن در منطقه حفاظت شده مراکان که وسعت بالغ بر 103983 هکتار است و به بهشت قوچ و میش میش نژاد اصیل ارمنی معروف بوده و قرار گرفتن منطقه شکار ممنوع زرآباد که این منطقه با مساحتی حدود 90000 هکتار بوده و از حیات وحش مناطق می‌توان به کل و بز ، قوچ و میش ارمنی، گرگ، گربه وحشی، گراز، خرس، خرگوش و از انواع پرندگان انواع کبک، انواع پرندگان شکاری و لاشخورها و ... اشاره کرد که باتوجه به مناطق فوق شهرستان خوی جزو یکی از شهرستان های مهم از لحاظ زیست محیطی در سطح استان و کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز