خبرگزاری کار ایران

در نیمه اول سال تحصیلی امسال انجام گرفته است

اختصاص۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای تغذیه مدارس آذربایجان غربی

معاون فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: برای تغذیه مدارس آذربایجان غربی در نیمه اول سال تحصیلی امسال ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش ایلنا محمدرضا واعظ مهدوی در بازدید از مدارس پیرانشهر افزود: مدارسی را که نیاز به ساماندهی دارند، بازسازی شوند.

مهدوی افزود: تغذیه مدارس نیز باید مد نظر باشد و در نیمه اول سال تحصیلی برای تغذیه مدارس استان آذربایجان غربی ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی همچنین نسبت به فراهم نمودن شرایط بازگشت دانش آموزان ترک تحصیل کرده به مدارس تاکید کردد.

اردوان نوسودی فرماندار شهرستان پیرانشهر نیز در این بازدید بیان کرد: ساختمان فنی و حرفه‌ای شهرستان پیرانشهر با زیربنای ۳ هزار و ۳۴۳ متر مربع با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد و اعتبار هزینه شده ۲۲ میلیارد ریال در حال احداث بوده و برای بهره برداری آنکه ۱۲ کلاس آموزشی خواهران و برداران و ساختمان اداری آن نیاز به ۲۰ میلیارد ریال دیگر می‌باشد تا در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

فرماندار پیرانشهر افزود: مشکل اصلی پیرانشهر کمبود فضای آموزشی است و برای تک نوبته کردن مدارس ۲۴۰ کلاس کمبود فضای آموزشی داریم که برای رفع این نیاز ۴۲۰ میلیارد ریال هزینه لازم است.

وی در پایان از منازل مسکونی واقع در بالا شهر شهرستان بازدید و همچنین در بازدید از ساختمان مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان برای ساماندهی سالن آمفی تئا‌تر آن قول مساعد دادند.

کد خبر : ۳۱۹۵۹۶