خبرگزاری کار ایران

شهردار ارومیه:

نیاز شهرداری ارومیه سالانه ۱۵۰۰میلیاردتومان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۴۱۹

در شش ماه گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه توسط سرمایه‌گذاران برای شهر جذب شده و با چند سرمایه‌گذار خارجی و بومی نیز وارد مذاکره شدیم.

شهردار ارومیه گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار شهر، همه تلاش شهرداری ارومیه بر جذب سرمایه‌گذاران بومی و غیر بومی تمرکز شده است.

به گزارش ایلنا از ارومیه، محمد حضرت‌پور در مراسم کلنگ زنی مرکز تجاری رزت، افزود: این مرکز درخیابان سعدی ارومیه و در مسیر رینگ بیرونی شهر واقع شده است؛ رینگی که اکنون مطالعات کار‌شناسی آن برای اجرا به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه در شهر ارومیه سه رینگ شهری اجرا می‌شود، تصریح کرد: اکنون رینگ میانی در مرحله پایانی خود است و عملیات ساخت رینگ بیرونی نیزاز جاده سرو به صورت پل روگذرآغاز و پس از عبور از چند نقطه شهر در روستای قطورلار به پایان خواهد رسید.

حضرت‌پور افزود: رینگ بیرونی شهر بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در مدت زمان ۴ سال به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه اندک دولت باعثرشد و توسعه شهر نمی‌شود، گفت: برای رسیدن به رشد و توسعه شهر باید به جذب سرمایه توجه کرد چرا که این سرمایه‌ها ارزش افزودهٔ زیادی را برای شهرارمغان می‌آورند.

شهردار ارومیه افزود: اکنون در صورت نبود حمایت‌های شورای اسلامی و شهرداری ارومیه و به ویژه استاندار آذربایجان غربی از سرمایه گذاران امکان رسیدن به توسعه ارومیه به هیچ وجه عملی نمی‌شد.

حضرت‌پور درباره حضور سرمایه‌گذاران در شهر باعثاشتغال تعداد بیشماری از جوانان می‌شود، عنوان کرد: بیکاری ۱۳۷ هزار نفر تحصیل کرده دانشگاهی استان تنها با اشتغال در ارگان‌های دولتی، حل نمی‌شود و برای اشتغالزایی این جوانان باید سرمایه گذاران را به شهردعوت کرد.

شهردار ارومیه درباره ایجاد اشتغال برای ۱۶ هزار نفراز جوانان در شهرداری ارومیه در سال ۹۲، گفت: این مهم با انجام پروژه عمرانی و حضور سرمایه‌گذاران تحقق یافت.

حضرت‌پور با بیان اینکه باید نیازهای مردم را به صورت محله محوری حل کنیم، اظهار کرد: اکنون ۲۵ درصد از جمیعت استان را افراد با سنین ۱۵ تا ۲۵ سال تشکیل می‌دهند که با توجه به این درصد باید در آینده تعدادی زیادی واحد مسکونی در شهر احداثشود.

وی اضافه کرد: اکنون یکی دیگر از سیاست‌های شهرداری ارومیه ایجاد مجتمع‌های مسکونی با جذب سرمایه‌گذاران است.

وی با اعلام اینکه دومین پروژه مرکز تجاری شهر ارومیه نیز در روزهای آینده کلنگ زنی خواهد شد، عنوان کرد: این پروژه مجتمع تجاری، گردشگری، تفریحی، ورزشی، مسکونی و تولیدی لباس‌های اسلامی با دوهزار و ۵۰۰ واحد تجاری است.

شهردار ارومیه درباره جذب سالانه ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای شهر ارومیه بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: بر اساس این سیاست در شش ماه گذشته حدود ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه توسط سرمایه‌گذاران برای شهر جذب شده و با چند سرمایه‌گذار خارجی و بومی نیز وارد مذاکره شدیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز