خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی:

تقویت بخش تعاون، اشتغال را متحول می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۴۰۳

اگر می‌خواهم فضای کسب کار در استان رونق بگیرد و خیل عظیمی ازجوانان وارد بازار کار شوند، راهکار آن ایجاد و توسعه تعاونی‌های تولیدی است.

مهندس نقی‌زاده گفت: اگر می‌خواهم فضای کسب کار در استان رونق بگیرد و خیل عظیمی از جوانان وارد بازار کار شوند راهکار آن ایجاد و توسعه تعاونی‌های تولیدی است.

سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار ما با عرض تبریک هفته تعاون، به تعاون گران استان اظهارداشت: نقش و اهمیت تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت تعاون به عنوان سرمنشاء مشارکت‌های مردمی در امور اقتصادی و اجتماعی بیش از پیش شکل گرفت و سهم آذربایجان غربی نیز در این راستا بسیار بالا بوده اما متاسفانه بعد از یک دهه فعالیت، عمده تعاونی‌ها با رکود تولید و توزیع مواجه شدند.

این مقام اداره کل کار و تعاون آذربایجان غربی برای احیای تعاونی‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: احیا و باز گرداندن تعاونی‌ها به چرخه تولید بر رونق اقتصادی استان کمک خواهد کرد و با فعال کردن تعاونی‌ها ضمن ایجاد اشتغال جدید، اقتصاد را شکوفا و یک گام به اقتصاد مقاومتی پیش می‌رویم.

وی درعین حال گفت: اگر روح تعاون تقویت و مجددا در استان احیا شود قطعا اشتغال خوبی دراین حوزه اتفاق خواهد افتاد.

مهندس نقی‌زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا و کار وکارگر در خصوص مشکل کارگران و برخی از کارخانجات استان اظهارداشت: با توکل به خدا آمده‌ام از تمامی ظرفیت‌های بالقوه قانون کار ‌‌نهایت استفاده رابه نفع کارگران و کارفرمایان انجام دهم و ساماندهی حوزه روابط کار، حفظ اشتغال موجود و ایجاد بازارهای جدید کار از برنامه‌های الویت دار بنده است.

وی در عین حال تاکید کرد: دفاع از حقوق حقه کارگران و تلاش برای اعتلای صنعت مهم‌ترین وظیفه اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی جامعه کارگری و کارفرمایی را لازم و ملزوم همدیگر توصیف کرد و گفت: اگر قانون بدرستی اجرا شود و در اجرای آن شل کن، سفت کن صورت نگیرد. قطعا مشکلات فی مابین به حداقل می‌رسد.

وی مدیران و کارگران را از ارکان تولید ذکر کرد و گفت: نباید مدیران نقطه مقابل کارگران و کارگران نقطه مقابل مدیران قرار داد که در این صورت هردو قشر متضرر می‌شوند و این موضوع به هیچ وجه به نفع تولید و اقتصاد کشور نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز