خبرگزاری کار ایران

در مراسم معارفه مدیر کل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی؛

سرپرست جدید، برنامه‌های استراتژیکی برای اشتغال و بیکاری جوانان دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۵۵

مراسم معارفه مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی، با حضور مدیریت ارشد استان " مهندس سعادت " و " حنیف "، مدیرکل امور استان‌های وزارت کار، و جمعی از مسئولین و همکاران اداره کل استان در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

مراسم معارفه مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی، با حضور مدیریت ارشد استان " مهندس سعادت " و " حنیف "، مدیرکل امور استان‌های وزارت کار، و جمعی از مسئولین و همکاران اداره کل استان در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آذربایجان غربی، مهندس سعادت، استاندار آذربایجان غربی، به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و رسیدگی به بخش سلامت و امرار معاش اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه از زمان آغاز بکار دولت تدبیر و امید اشاره کرد و اظهار داشت: امید است با برنامه ریزی های دقیق، عمده مشکلات اقتصادی کشور از جمله بیکاری جوانان، تورم و خروج از رکود اقتصادی برطرف شود چرا که هدف این دولت آبادانی کشور و رفع مسائل و مشکلات مردم عزیز ایران است.

سعادت با اشاره به نقش موثر شرکت‌های تعاونی در ایجاد شغل و شکوفایی اقتصاد استان گفت: در سال های اخیر با توجه به قشر انبوه جوانان تحصیل کرده در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، خصوصا " فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در استان، متاسفانه به بخش تعاون کم توجهی شده در حالی که با احیای تعاونی ها، عدالت اجتماعی و شغل پایدار در جامعه ایجاد می شود.

سعادت در ادامه اشاره ای به آمار بیکاران در استان داشت و گفت: جهت ساماندهی این عزیزان و ایجاد شغل به آنان باید با تلاش و همت، تمام دستگاه‌های اجرایی استان خصوصا " اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی " که به‌عنوان دبیر کارگروه اشتغال استان در جلسات کارگروه، نقش مهم و اساسی دارد، این مشکل ریشه کن شده و با ایجاد شغل پایدار شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

وی در ادامه گفت: با روی کار آمدن آقای نقی زاده به عنوان مدیر کل این مجموعه بزرگ و اثر گذار و حضور پررنگ در جلسات کارگروه اشتغال و ارائه راهکارهای لازم، زمینه ایجاد شغل را از طریق تشکیل تعاونی های تولیدی و گلخانه ای سود ده و نوین با اعطای تسهیلات بانکی و وام‌های مشاغل خانگی ساماندهی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مدیرکل جدید، برنامه‌های استراتژیک و تاثیر گذاری درحوزه اشتغال و روابط کار دارد.

سعادت تاکید کرد: در راستای بهبود وضعیت بیکاری استان، حمایت از کارآفرینان و جامعه کار و تولید را یکی از راهکاری اساسی و ضروری خروج از رکود و تورم در برنامه کاری داریم.

استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: اعتقاد دولت تدبیر و امید بر این است که در کنار خلق فرصت های جدید شغلی، باید تمام تلاش خود را به منظور پیشگیری از دست رفتن مشاغل موجود انجام داد، زیرا از دست رفتن یک شغل به معنای سرگردان شدن یک خانواده است.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان این دیدار صمیمی گفت: بنده شناخت خوبی از سوابق و کارنامه کاری آقای نقی زاده دارم که ان شاء الله با حضور ایشان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان شاهد تحولی عظیم در خانواده بزرگ کارگران، کارفرمایان و تعاونگران عزیز استان خواهیم بود.

مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دستاوردهای یک ساله دولت یازدهم اشاره کرد و بیان داشت: بزرگترین دستاورد دولت در عرصه مسایل اجرایی، ایجاد آرامش در جامعه بوده و در مسایل اقتصادی نیز با تلاش کارکنان و مجموعه سیاستگذاران دولت، از تورم افسار گسیخته جلوگیری و سبب بهبود فضای کسب و کار و بازگشت سرمایه گذاران به چرخه اقتصادی کشور شد.

حنیف اظهار داشت: اولویت اصلی دولت ایجاد آرامش است و تمام مدیران باید با تمام توان به مردم خدمت کرده و محیط را برای کار و تلاش فراهم کنند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: این وزارتخانه با تمامی اقشار و آحاد جامعه در ارتباط است و مردم، طرف مخاطب ما هستند و بنابراین هریک از مدیران این وزارتخانه باید قدر نعمت خدمتگزاری به مردم را بدانند و در رفع مسایل و مشکلات آنان تلاش کنند.

وی در خصوص تورم نیز گفت: یکی از ویژگی های این دولت این است که به وعده هایش عمل می کند، به عنوان مثال دولت قول داده بود نرخ تورم در سال گذشته را به ۳۵ درصد برساند و در حال حاضر نرخ تورم رقم ۲۵ درصد است که این امر نشانگر کار عمیق دولت می باشد.

حنیف در ادامه خروج از رکود را یک برنامه مهم دولت تدبیر و امید عنوان و با اشاره به تلاش دولت برای لغو تحریم ها گفت: منابع حاصل شده از این مبلغ نیز در این راستا می تواند کمک موثری به اشتغال باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز