خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد؛

بهبود فضای کسب و کار در آذربایجان غربی محور فعالیت

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۳۴

بهبود فضای کسب و کار، حمایت از توسعه بخش خصوصی، ومحصولات با فناوری برتر وبا ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه روابط تجاری بین المللی از محورهای اصلی فعالیت این سازمان در سالجاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بهبود فضای کسب و کار، حمایت از توسعه بخش خصوصی، ومحصولات با فناوری برتر وبا ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه روابط تجاری بین المللی را از محورهای اصلی فعالیت این سازمان در سالجاری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، جعفر صادق اسکندری در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعتی و معدنی استان که در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: روز ملی صنعت و معدن روز تجدید هم پیمانی و تعامل تمام دستگاه های اجرایی و قانون گذاری با صنایع و معادن کشور است.


وی افزود: برگزاری مراسم روز ملی صنعت و معدن فرصتی است تا در برهه ای که صنعت و معدن کشور هدف تحریم ها قرار گرفته است بتوان با حمایت های دستگاه های دولتی و تلاش دوچندان فعالان حوزه های صنعت و معدن بر مشکلات پیش رو فائق آمد.


وی با بیان اینکه بانک جهانی همه ساله کشورها را به لحاظ فضای عمومی کسب و کار و سهولت انجام کار براساس ۱۰ شاخص اصلی رتبه بندی می کند، اضافه کرد: براین اساس در سال ۲۰۱۳ کشورمان دارای رتبه ۱۴۵ از میان ۱۸۵ کشور بوده و در سال ۲۰۱۴ رتبه ۱۵۲ را در بین ۱۸۵ کشور به خود اختصاص دادیم که این امر بیانگر نامساعد شدن فضای عمومی کسب و کار کشور به لحاظ شرایط داخلی و عوامل محیطی خارجی است.


اسکندری بهبود فضای کسب و کار را از محورهای اصلی فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در سالجاری عنوان کرد و گفت: حمایت از توسعه بخش خصوصی، حمایت از محصولات با فناوری برتر و ارزش افزوده بالا، حمایت از جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه روابط تجاری بین المللی دیگر محورهای اصلی فعالیت سازمان هستند.


وی به بهبود فضای کسب و کار از طریق تمرکز زدایی و تسهیل فرآیندهای اخذ مجوز و پشتیبانی از سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: در این راستا این سازمان اقدامات مهمی را از جمله واگذاری امور صدور مجوزهای صنعتی و معدنی لازم به شهرستان ها و دفاتر پیشخوان دولت، شناسایی و احصا فرآیندها و مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاری از سازمان ها، تشکل ها و دستگاه های اجرایی انجام داده است.


وی تدوین شناسنامه طرح های صنعتی و معدنی در حال اجرا و واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری براساس آخرین وضعیت فعالیت آنها را از دیگر برنامه های این سازمان در راستای بهبود فضای کسب و کار در استان اعلام کرد.


وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی سرمایه گذاری در این سازمان یادآورشد: این کمیته با هدف بررسی قوانین، مشکلات، موانع اداری و بازدارنده در سطح کشوری و استانی و ارائه پیشنهادات لازم به مسئولان ذیربط جهت رفع موانع سرمایه گذاری تشکیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز