خبرگزاری کار ایران

تعویق ۱۰ ماه حقوق کارگران «آفتاب ارومیه»

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۶۷

۶۰ کارگر کارخانه «آفتاب ارومیه» بابت ۱۰ ماه حقوق معوقه از کارفرما طلبکار هستند / به دلیل افزایش میزان مطالبات سازمان تامین اجتماعی شعب این سازمان از تمدید دفترچه بیمه کارگران خود داری می‌کند.

جمعی از کارگران شاغل در کارخانه «آفتاب ارومیه» از زیر مجموعه‌های مجتمع غذایی اسپوتا با حضور در دفتر ایلنا در ارومیه نسبت پرداخت نشدن ۱۰ ماه حقوق معوقه خود اعتراض کردند.
یکی از کارگران کارخانه آفتاب ارومیه به خبرنگار ایلنا گفت: علاوه براین به دلیل آنکه بدهی‌های کارفرما به سازمان تامین اجتماعی از مرز دو میلیارد تومان گذشته است، در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی از تمدید دفترچه بیمه کارگران آفتاب ارومیه خودداری می‌کند.
وی گفت: با وجود آنکه مسئولان استانی به ویژه مسئولان اداره کار ارومیه از مطالبات معوقه ۶۰ کارگر کارخانه آفتاب با خبر هستند اما تا این لحظه در خصوص بازپرداخت مطالبات آن‌ها اقدامی انجام نگرفته است.
وی افزود: تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران در حالی باعثسرگردانی آن‌ها شده است که هم اکنون این واحد تولیدی آب میوه و نوشیدنی به دلیل کاستن از ظرفیت تولید خود به حالت نیمه تعطیل درآمده است.
این کارگر افزود: وضعیت پیش آمده در حالی است که در سنوات گذشته مدیریت این مجموعه به منظور بهبود وضعیت معیشتی مبالغ قابل توجهی تسهیلات اعتباری دریافت کرده است.
اظهارات این کارگران درحالی منتشر می‌شود که کارفرمای کارخانه آفتاب ارومیه تا این لحظه از پاسخ دادن خبرنگاران ایلنا در دفتر ارومیه و تحریریه تهران خودداری کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز