خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد:

نسخه نجات دریاچه ارومیه تا ۳ ماه دیگر روی میز دولت آماده اجراست

کد خبر : ۱۴۷۳۳۲

زیاده خواهی عوامل انسانی باعثخشک شدن دریاچه ارومیه شده است، پس نباید آن را گردن طبیعت یا اقلیم انداخت. مشکل از خودمان است و مجبوریم به هرقیمتی دریاچه را نجات دهیم.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: ما خودمان دریاچه راخشکاندیم و نباید علت را گردن طبیعت انداخت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، عیسی کلانتری در نخستین کنگره بین المللی تخصصی علوم زمین با نگرش نجات دریاچه ارومیه گفت: زیاده خواهی عوامل انسانی باعثخشک شدن دریاچه ارومیه شده است، پس نباید آن را گردن طبیعت یا اقلیم انداخت. مشکل از خودمان است و مجبوریم به هرقیمتی دریاچه را نجات دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: آذربایجان بدون دریاچه و ایران بدون آذربایجان مفهومی ندارد، پس باید از هر روشی برای نجات دریاچه استفاده کنیم، همچنین آقای روحانی به مردم آذربایجان قول داده بود که اولین مصوبه دولت مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشد. وی همچنین گفته بود که برای من هزینه مهم نیست فقط نجات دریاچه مهم است.

کلانتری همچنین خاطرنشان کرد: باید همه و همه برای برون رفت از این بحران بسیج شویم و اشتباهات گذشته راتکرار نکنیم، چراکه اگر دریاچه خشک شود باید ۵ میلیون نفر از این منطقه مهاجرت کنند و به جای دیگر بروند که بسیار مشکل ساز خواهد بود.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: در دانشگاه‌های کشور پتانسیل‌های بالایی وجود دارد و متاسفانه ما از این پتانسیل ها غافل بودیم. اکنون کمک گرفتن از دانشگاه‌های کشور برای احیای دریاچه بسیار موثر است و در همین باب دانشگاه صنعتی شریف محور احیای دریاچه ارومیه است و همه برای یک نظر جامع و اجرایی تلاش می‌کنیم و قرار است تا ۳ ماه دیگر نسخه نجات دریاچه روی میز دولت آماده برای اجرا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز