خبرگزاری کار ایران

کارگران و بیمه‌شدگان نظاره‌گرند؛

چند سوال درباره اتفاقات تامین اجتماعی

کد خبر : ۱۳۶۳۹۴

صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی این است که اموال منقول و غیرمنقول آن حق الناس است و محصول دستمزد دست‌های پینه‌بسته و رنج‌کشیده؛ که بسیاری از آنان اکنون گرفتار درد و رنج و بیکاری‌اند، یا ملک مسئولانی‌ست که در ارتکاب این تبذیر و اسراف کوشیده‌اند؟

ایلنا: این روز‌ها در محافل کارگری و کارفرمایی یک سئوال نقش بر ذهن و زبان کارگران و کارفرمایان است؛ اینکه عمل مسئولین سازمان تامین اجتماعی و اسراف و تبذیر احتمالی که در آن صورت گرفته از منظرحقوقی و قانون قضای چه توجیهی دارد؟

سئوال اول صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی این است که اموال منقول و غیرمنقول آن حق الناس است و محصول دستمزد دست‌های پینه‌بسته و رنج‌کشیده؛ که بسیاری از آنان اکنون گرفتار درد و رنج و بیکاری‌اند، یا ملک مسئولانی‌ست که در ارتکاب این تبذیر و اسراف کوشیده‌اند؟

سئوال دوم صاحبان صندوق تامین اجتماعی این است آیا نظارتی مشرف بر مسئولیت سازمان وجود داشته است، یا اینکه بعد از تغییر دولت و با آمدن وزیر جدید کار، ناگهان مسائل علنی شد؟ آیا در پس این دستور‌ها به بذل و بخشش‌های آنچنانی اراده و آمری نامرئی بوده است یا نه، مدیرعامل وقت خود مختار و تام‌الاختیار بوده است؟

امیدواریم مسئولین دستگاه قضا در روند رسیدگی به پرونده فساد مالی احتمالی در تامین اجتماعی مو را از ماست کشیده و در احیای حق و حقوق کارگران ‌‌نهایت ظرافت و دقت خود را به‌کار ببندند، اما سئوال اساسی در افکار عمومی و نزد کارگران و بیمه‌شدگان این است که مدیرعامل سازمان طبق قانون باید به چه مسئولی پاسخ می‌داده و در مقابل چه مرجعی ملزم به پاسخگویی بوده است؟

یادداشت از: علی صحرانورد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز