خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور شهری آذربایجان شرقی:

منطقه 6 تبریز نقش مهمی در میزبانی گردشگران ایفا می‌کند

مدیرکل امورشهری آذربایجان‌شرقی‌گفت: شهرداری منطقه 6 به تنهایی سه ورودی هوایی، ریلی و زمینی از سمت شمالغرب را در خود جای داده و نقش مهمی در میزبانی و استقبال از گردشگران ایفا می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شهرداری تبریز، مرتضی علیخانی با حضور در شهرداری منطقه 6 ضمن‌تبریک انتصاب فیروزیان در مسئولیت سکانداری این منطقه اظهارداشت: محدوده‌ شهرداری منطقه 6 به تنهایی سه ورودی هوایی، ریلی و زمینی از سمت شمالغرب را در خود جای داده و نقش مهمی در میزبانی و استقبال از میهمانان و گردشگران ایفا می‌کند.

وی با اشاره به وجود محلات قدیمی مانند شنب‌غازان و قراملک در غرب تبریز گفت: با توجه به سابقه‌ بناهای عظیم شنب غازان در زمان پایتختی تبریز و نیز گذرگاه تاریخی جاده ابریشم در قراملک، احیای نمادهایی از این دوران باشکوه با هدف آشناکردن مسافران ورودی با جایگاه‌تاریخی این کهنش ره ضروری به نظر می‌رسد.

علیخانی با تاکید بر وظیفه‌ مهم شهرداری منطقه 6 در استقبال و بدرقه‌ مسافران و گردشگران ورودی به تبریز به ویژه در افق 2018 گفت: به طور حتم با توجه به آشنایی از توان مدیریتی مهندس فیروزیان حتم داریم این منطقه شاهد تحولات زیادی در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی شرایط محلات‌غرب تبریز را ویژه و منحصر به فرد توصیف کرد و افزود: غرب‌تبریز با 7 هزار و 400 هکتار مساحت و 120 هزار نفر جمعیت، از جایگاه ویژه‌ای در مدیریت شهری برخوردار است.

در این دیدار، شمس الله فیروزیان، شهردار منطقه 6 نیز با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این منطقه گفت: به طور حتم خدمت به مردم و رفع مشکلات حوزه‌ی غرب تبریز بدون همراهی و هماهنگی بین بخشی ممکن نخواهد بود.

وی ضمن تقدیر از حضور مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار امیدواری کرد تا همکاری‌های فی مابین برای رفع برخی مشکلات محلات غرب تبریز بیش از پیش توسعه یابد.

کد خبر : ۴۲۳۹۴۲