خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم مهاجرت معکوس به آذربایجان شرقی با اجرای طرح‌های توسعه‌ای

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش جمعیت شهرهایی مانند تسوج در سال‌های گذشته، گفت: جمعیت این شهر از ۱۴ هزار نفر به ۷ هزار نفر کاهش یافته و باید با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، جمعیت را مجددا به این شهرها برگردانیم.

به گزارش‌ ایلنا به نقل از روابط عمومی‌استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، با تاکید بر این که برخورد مدیریت ارشد استان درباره تغییر کاربری اراضی کشاورزی، سلبی است‌ افزود: همه مدیران و فرمانداران استان مخالف ساخت ویلا در باغات و اراضی کشاورزی هستند و محدودیت‌های لازم را در این خصوص ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش جمعیت شهر تسوج در سال‌های گذشته باید با استفاده از ظرفیت‌های معدنی، صنعتی و کشاورزی سعی کنیم مهاجرت معکوس در این شهر انجام شود.

جبارزاده گفت: تسوج با دارا بودن آب و هوای مناسب و باغات و اراضی کشاورزی فراوان می‌تواند به یکی از باغ شهرهای استان تبدیل شود از این رو مهاجران و افرادی که علاقه‌مند به داشتن خانه باغ و ویلا هستند به این شهرستان هدایت شوند.

وی اظهار کرد: اگر در شهرهای دیگر استان مانع ساخته شدن ویلا و خانه باغ هستیم اما در شهر تسوج براساس ضوابطی که از سوی معاونت عمرانی استانداری که با هماهنگی جهاد کشاورزی و فرمانداری تعیین خواهد شد در این شهر مجوز ارائه می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات ارزشمند ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ گفت: دستگاه‌های مختلف موظفند گزارش عملکرد خود در شش ماه اول سال جاری را تا آخر مهر ماه جمع بندی و انعکاس در فضای مجازی در حضور اصحاب رسانه نیز تشریح کنند.

جبارزاده همچنین با اشاره به معرفی واحدهای مشکل دار به بانک‌های استان جهت دریافت تسهیلات‌ گفت: تصمیمات کارگروه رفع موانع تولید استان در این راستا بیش از سایر استان‌ها است، اما رغبتی از سوی برخی تولیدکنندگان برای دریافت وام وجود ندارد.

وی افزود: 60 درصد واحدهای معرفی شده به بانک ها برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده‌اند و ضروری است واحدهای که طی 10 روز اقدام به دریافت تسهیلات نکنند پرونده آنها بسته شود و واحدهای جدید معرفی شوند.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن از اصحاب رسانه، فرمانداران، بخشداران و دهیاران در خواست کرد: نسبت به ترغیب و تشویق مردم جهت ثبت نام اینترنتی در فرصت باقی مانده اقدام کنند.

حجم کارهای انجام شده طی سه سال گذشته در استان قابل تقدیر است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف گفت: حجم کارهای انجام شده در طی سه سال روی کار آمدن دولت تدبیر و امید قابل تقدیر و برابر با بیش از 34 سال گذشته است.

سعید شبستری در خصوص اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها گفت: اقدامات بسیار زیادی در حوزه اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های این استان صورت گرفته که حتی جلوتر از زمان بندی و برنامه‌های ستاد است.

وی با اشاره به آمار مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: حجم کارهای انجام شده در این حوزه بسیار بالاتر از آمار و ارقام مصوبات است.

وی تاکید کرد: در طول سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در مقایسه با 34 سال گذشته در کشور به خصوص در آذربایجان شرقی انجام شده که از جمله آنها می‌توان به آبیاری تحت فشار در سطح اراضی استان، آبرسانی و برق رسانی روستاها و زیر ساخت‌های روستایی اشاره کرد.

شبستری اظهار کرد: با وجود کمبود امکانات و اعتبارات، اقدامات انجام شده در شهرستان‌ها و روستاهای استان بسیار جلوتر از برنامه ریزی‌های سند تدبیر و توسعه استان است.

وی ادامه داد: کارهای بزرگی در استان انجام شده و همه مدیران و فرمانداران استان با تمام توان پای کار هستند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه خواست با حضور در شهرستان‌ها و روستاها از نزدیک با فعالیت‌های انجام شده آشنا شوند و نسبت به اطلاع رسانی دقیق آن اقدام کنند.

کد خبر : ۴۱۸۱۱۳