خبرگزاری کار ایران

اخبار کوتاه انتظامی آذربایجان شرقی؛

کشف محموله ۷ میلیاردی گوشی‌ تلفن همراه قاچاق در تبریز

کشف محموله ۷ میلیاردی گوشی‌های تلفن همراه خارجی قاچاق در تبریز و تاکید فرمانده انتظامی استان بر کسب رضایت‌مندی مردم به عنوان اولویت اصلی پلیس در امر خدمت‌رسانی از جمله اخبار کوتاه امروز آذربایجان شرقی در حوزه انتظامی است.

به گزارش‌ایلنا به نقل از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی، سردار محسن حسن‌خانی در دیدار چهره به چهره با شهروندان در سامانه 197 گفت: کسب رضایت‌مندی مردم، اولویت اصلی پلیس استان در امر خدمت رسانی و افزایش سطح مشارکت پذیری مردم در تولید امنیت در جامعه است.
 
فرمانده انتظامی استان افزود: با راه‌اندازی سامانه 197 در سال 79 نقطه شروع مشارکت دادن مردم در تولید امنیت و آرامش در جامعه بوده و هر سال نسبت به سال قبل شاهد افزایش تماس مردمی با سامانه 197 هستیم.
 
این مقام انتظامی ادامه داد: آسان‏‌ترین پل ارتباطی مردم با پلیس سامانه 197 بوده که شهروندان می‌توانند با کمترین هزینه ممکن و در سریع‌ترین زمان پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص عملکرد پلیس به اطلاع مسئولان انتظامی انتقال دهند.
 
حسن خانی در تشریح اهداف راه‌اندازی سامانه 197 تصریح کرد: پیشگیری از جرایم و تخلفات کارکنان ناجا، دستیابی به افکارعمومی جهت کنترل بازخوردهای اجتماعی مأموریت‌های پلیس، ارائه راهکارها و تقدیر از پرسنل نیروی انتظامی و استفاده از پیشنهادهای مردمی در تولید امنیت از دیگر اهداف راه‌اندازی سامانه 197 است.
 
این مقام انتظامی در ادامه افزایش اعتماد مردمی، جلب مشارکت و ایجاد رضایت‌مندی در مردم را اساس راهبرد ناجا در امر خدمت‌رسانی و افزایش سطح مشارکت‌پذیری مردم در تأمین و استقرار امنیت عنوان کرد.
 
حسن خانی اضافه کرد: نیروی انتظامی ضمن احترام گذاشتن به خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم تمامی تماس‌های گرفته شده با این سامانه را مورد پیگیری قرار داده و حداکثر ظرف مدت 48 ساعت نتیجه را به اطلاع درخواست کننده اعلام می‌کند.
 
رئیس پلیس استان در ادامه اظهار داشت: نقطه شروع کسب رضایتمندی مردم تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعان در یگان‌های انتظامی است که در این خصوص نیز پلیس استان با برگزاری دوره‌های استاندارد سازی تعالی رفتار کارکنان اقدامات موثرتری انجام داده است.
 
فرمانده انتظامی استان در پایان تاکید کرد: دفتر نظارت همگانی بازرسی استان روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 10 الی 12 پذیرای شهروندان بوده و هموطنان می‌توانند با حضور در دفتر نظارت همگانی از نزدیک با مسئولان انتظامی دیدار و مشکلات خود را مطرح نمایند و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند.
 
ذره‌ای از آرمان‌های شهدا عقب‌نشینی نخواهیم کرد
 
در آخرین روز از برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته ناجا که به "نام پلیس، فضایل اخلاقی، جهاد و شهادت" نام‌گذاری شده است مزار شهدا گلگون کفن در مرکز و شهرستان‌های استان غبارروبی و عطرافشانی شد.
 
سردار محسن حسن‌خانی فرمانده انتظامی استان در حاشیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا که با حضور گسترده کارکنان انتظامی و سایر نیروهای مسلح استان در تبریز برگزار شد گفت: از هدف و آرمان‌های شهدا ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد و در راه و مرام شهدا تا آخرین قطره خون ایستادگی خواهیم کرد.
 
وی هدف از اجرای این مراسم معنوی را تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدای والامقام عنوان کرد و افزود: امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی مرهون خون شهدا است و وظیفه همه ما این است که پاسدار خون شهدا باشیم.
 
گفتنی است در این مراسم توسط یکی از مداحان عزاداری و سینه‌زنی اجرا و دکلمه‌ای دلنشین توسط فرزند یکی از شهدای انتظامی استان در وصف شهیدان ایران اسلامی قرائت شد.
 
کشف گوشی‌های تلفن همراه خارجی قاچاق در تبریز
 
سرهنگ صابر عباس‌زاده گفت: به دنبال اخبار رسیده مبنی بر ورود گوشی‌های تلفن همراه  خارجی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کار آگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند محل دپوی گوشی‌های تلفن همراه قاچاق را شناسایی و در عملیاتی 737 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف کنند.
 
به گفته رئیس پلیس آگاهی استان ارزش محموله کشف شده هفت میلیارد ریال برآورد شده است همچنین دو متهم در این رابطه دستگیر و تحویل مقام قضائی شدند.

کد خبر : ۴۱۷۶۸۸