خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

همه نقاط آذربایجان شرقی باید توسعه یابند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: توسعه استان فقط توسعه تبریز نیست و ما معتقدیم که برای تحقق توسعه پایدار استان، همه نقاط استان باید توسعه یابند و سند تدبیر توسعه نیز در راستای این هدف تدوین شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در پایان سفر یک‌روزه به شهرستان مراغه در جمع خبرنگاران گفت: در بحث توسعه استان، توسعه روستایی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها مطرح است و تلاش می‌کنیم با ایجاد اشتغال و افزایش درآمد روستاییان، زمینه بهبود شرایط زندگی در روستاها را فراهم کنیم.

وی با اشاره به گزارش فرماندار مراغه مبنی بر آغاز مهاجرت معکوس در روستاهای این شهرستان، گفت: این اتفاق مبارک در نتیجه سیاست‌های توسعه روستایی در دولت تدبیر و امید روی داده و این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به این که برجام دستاورد بزرگی بود که توسط دولت یازدهم و با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حاصل شد، گفت: در سایه اجرای این توافق بر اساس عزت، حکمت و مصلحت، حقانیت ملت ایران به اثبات رسیده است.

وی با بیان این که بیشتر از شش ماه از اجرای برجام نگذشته است، افزود: در این مدت مراجعات متعددی از کشورهای خارجی به استان صورت گرفته که بخشی از آنها برای بازاریابی و بخش دیگر برای سرمایه‌گذاری بوده است.

جبارزاده اضافه کرد: اولویت ما در دوران پسابرجام، جذب سرمایه‌گذاری با رویکرد مشارکت با بخش خصوصی استان است و از فعالیت‌های مشترک بخش خصوصی با سرمایه‌گذاران خارجی حمایت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنا به اظهار صنعتگران استان بعد از اجرای برجام موانع توسعه صنعت از پیش پای صنایع برداشته شده و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های برجام به بهترین شکل استفاده شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تشکیل نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان مراغه، گفت: در این نشست 26 مورد از مسایل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات کارگروه شهرستانی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه سهم استان از محل تسهیلات صنایع کوچک و متوسط 700 میلیارد تومان است، افزود: البته سیستم بانکی استان محدود به این رقم نبوده و هر میزان که مورد نیاز صنایع و بخش تولید استان باشد آماده همکاری هستند.

کد خبر : ۳۹۷۳۷۱