خبرگزاری کار ایران

اتفاقی که کام مردم شانجان را تلخ کرد؛

اقدام عجیب شهرداری شبستر در جمع‌آوری تمثال شهدا

اقدام شهرداری شبستر در جمع‌آوری تمثال شهدای روستای شانجان موجی از اعتراض و نارضایتی را در اهالی و به ویژه خانواده شهدای این روستا برانگیخته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ماجرا از آنجایی آغاز شد که حوالی ساعت 9 صبح روز 16 تیرماه و در شرایطی که مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار روستای شانجان در 5 کیلومتری شمال شهرستان شبستر استان آذربایجان شرقی به شکرانه یک‌ماه روزه‌داری در حال اقامه نماز عید فطر بودند، ماموران شهرداری شبستر در اقدامی عجیب و باور نکردنی تابلوی یادمان شهیدان این روستا را جمع‌آوری کرده و آن را به محوطه اتش نشانی شبستر منتقل می‌کنند تا کام مردم این روستا در روز عید تلخ شود.

شهرداری شبستر با این توجیه که تابلوی عکس شهدا روی خط زلزله!!! قرار داشته اقدام به جمع‌آوری تمثال شهدا کرده در حالی که اگر این ادعا صحت داشت چرا آسایشگاه سالمندان و منبع اصلی آب شبستر به نقاط دیگر منتقل نشده تا امنیت جانی و سلامت مردم شهرستان شبستر حفظ شود.

تابلوی شهدای روستای شانجان

از سوی دیگر رئیس شورای اسلامی شهرستان شبستر مدعی است که قرار بوده تمامی تابلوهای تبلیغاتی در محدوده اطراف روستای شانجان جمع‌آوری شود ولی به گفته اهالی به جز تابلوی شهدای این روستا هیچ یک از تابلوهای تبلیغاتی این منطقه جمع آوری نشده است!

حتی توجیهات مسئولان شهرداری این شهر تا آنجا پیش رفته که مدعی هستند تابلوی مذکور در خارج از حریم قانونی این روستا قرار داشته در حالی که بنا به مستندات و اظهارات جمعی از اهالی روستا، تمثال شهدا کاملا در حریم قانونی و ابتدای محدوده اراضی شانجان قرار گرفته بود و این تنها بهانه‌ای برای ماموران شهرداری برای کندن تابلوی عکس شهدای روستای شانجان بوده است.

به دنبال این اقدام ماموران شهرداری شبستر، اهالی روستای شانجان در نامه‌ای اعتراضی به فرماندار شهرستان شبستر خواستار پیگیری این موضوع و برخورد با عواملی شدند که با رفتارهای گستاخانه خود ضمن بی‌احترامی به جایگاه و منزلت شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس موجباب جریحه دار شدن احساسات مردم و خانواده معزز شهدا شدند.

حاج رحمان دهقان مرد شانجانی، پدر یکی از شهدای روستای شانجان در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: متاسفانه در زمان جنگ تحمیلی، دشمنان این مرز و بوم اعیاد بزرگ قربان، فطر و غدیر را با بمباران شهرها و. روستاها کام مردم ایران را تلخ می‌کردند و حالا بعد از انقلاب اینگونه رفتارها موجب دل آزردگی مردم می‌شود.

تابلوی شهدای روستای شانجان

وی با اشاره به این فرموده مقام معظم رهبری که"زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست"  افزود: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید همواره یاد و راه این عزیزان زنده باشد و نسل جوان به آنها تاسی کنند و آرمان‌های شهدا سرلوحه امور باشد ولی متاسفانه اقدام شهرداری شبستر کاملا مغایر با اهداف و آرمان‌های نظام و انقلاب است و با اصول و ارزش‌های انقلاب فاصله دارد.

وی تاکید کرد: امیدوارم مسئولان استان و فرمانداری شبستر با اینگونه تحریکات تفرقه افکنانه که به مثابه آب در آسیاب دشمنان انقلاب ریختن است، برخورد کنند و اجازه ندهند تا خون پاک شهدایی که برای دفاع از حریم عزت و آزادگی مردم جان باختند پایمال شود

امید می‌رود مسئولان شهرداری شبستر با بررسی زوایای مختلف این اتفاق ناخوشایند نسبت به این اقدام پاسخی در شان مردم شهیدپرور شانجان داشته باشند و اجازه ندهند تا برخی اقدامات ناصواب و نسنجیده باعث آزردگی خاطر خانواده شهدا و چشم و چراغ مردم شهیدپرور کشور باشند.

خبرگزاری ایلنا به رسم قاعده بی‌طرفی و عدالت‌محوری و به منظور روشن شدن زوایای پنهان این ماجرا و تنویر افکار عمومی متقابلا آمادگی خود را برای انعکاس نظرات مسئولان شورای شهر و شهرداری شبستر اعلام می‌کند.

کد خبر : ۳۹۰۹۲۷