خبرگزاری کار ایران

در نشست با استانداران و فعالان اقتصادی؛

وزیر کشور اولویت‌های استان‌ها در اجرای اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد

وزیر کشور در نشست با فعالان اقتصادی و استانداران سه استان منتخب اولویت های استان‌های پیشرو در اقتصاد مقاومتی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این نشست بیش از 120 تن از فعالان اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان و 28 فعال اقتصادی از سایر استان‌های کشور راه‌های همکاری با متولیان اجرای اقتصاد مقاومتی در استان‌های الگو را بررسی کردند.

رحمانی فضلی، وزیر کشور در این نشست با بیان اولویت‌های اقتصادی استان‌های پیشرو در اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: اجرای طرح‌های جدید دارای اولویت ویژه و توجیه فنی - اقتصادی و مالی، واگذاری طرح‌های صنعتی نیمه‌تمام با پیشرفت 80 درصد و واحدهای اقتصادی نیمه‌فعال و دارای مشکل نقدینگی در استان‌های الگو و پیشران آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان از رویکردهای مهم اقتصاد مقاومتی خواهد بود و این رویکردها از پشتیبانی استانداران و حمایت قرارگاه اقتصاد مقاومتی برخوردار می‌شود.

جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان‌های منتخب با اشاره به مشارکت مردمی به عنوان رکن اصلی موفقیت اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی حضور پرقدرت مردم است و پایه اصلی پیشبرد اقتصاد مقاومتی بر مشارکت مردم استوار است.

در ادامه این نشست 9 نفر از فعالان اقتصادی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان به بیان دیدگاه‌های خود در موضوع نشست؛ از جمله لزوم حمایت از سرمایه‌گذاران، تامین مواد اولیه تولیدات با قیمت‌های جهانی، تسویه مطالبات بخش خصوصی از دولت، تامین منابع مالی مورد نیاز واحدهای تولیدی با کارمزد کمتر و ضرورت توجه متوازن به بخش کشاورزی ، صنعت، معدن و گردشگری پرداختند.

این نشست با ارایه گزارش استانداران استان‌های الگوی اجرای اقتصادمقاومتی ادامه یافت که جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی به عنوان نخستین استاندار به بیان توانمندی‌ها و مزایای سرمایه‌گذاری در این استان پرداخت.

استاندار آذربایجان شرقی وجود 5 هزار واحد صنعتی، تولید 30 درصد چرم کشور، ثبت ملی 1800 اثر تاریخی و فرهنگی، مبادلات استانی با بیش از 100 کشور جهان و انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش دستباف را از قابلیت‌های مهم استان ذکر کرد و گفت: وجود این قابلیت‌ها زمینه مناسبی برای موفقیت در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد رونق و اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی است.

کد خبر : ۳۸۹۶۰۰